mandag 12. januar 2009

Vidunderlig vakker

Foto: Nooria


Sammen med tretten feststemte jenter ikledd nydelige kjoler, hadde jeg en vidunderlig vakker kveld i går. Mange av jentene traff hverandre for første gang. Likevel gikk praten lett fra første stund, og det virket som om alle koste seg.

Foto: Tone

Mannen min bygget en forlenger til spisebordet, slik at jeg kunne dekke til alle rundt ett bord. Det var kjempegøy å planlegge det hele! Jeg dekket med isblå duk, kremfarget servise, gammelt bestikk som min venninne (igjen Madeleine) kjøpte da vi var på loppis i Sverige i høst, nydelige glass som min mann har arvet, masse levende lys og ranunkler. De fleste blomstene hang i vaser fra lysekrona. Jeg lagde kremmerhus med søtsaker inni som lå oppå servietten. Disse hadde navn på og fungerte som bordkort.

De turkise stolene på bildet over er pusset opp av min venninne Pia Mittet som er kunstner. Hun har et estetisk uttrykk som er utrolig fascinerende. I tillegg til å pusse opp møbler (blant annet stoppe og trekke om gamle sofaer) utøver Pia også sin kunst innenfor design, tekstil, hage osv. Hjemmet hennes har vært vist i diverse interiørblader, blant annet siste julenummer av Maison.


Foto: Nooria

Kveldens meny bestod av diverse tapasretter. En venninne kom noen timer før de andre og hjalp meg med å ferdigstille matlagingen. Hun hadde også laget et par retter som hun hadde med seg (tusen takk Madeleine!).

Jeg fikk utrolig nydelige gaver av alle jentene. Blant annet fikk jeg et teppe fra Rice som jeg har ønsket meg veldig (fra tre av jentene i gourmetklubben). Det ligger så vakkert i gangen min allerede.

Foto: Nooria

Av en annen jente i gourmetklubben fikk jeg lue/hatt og votter som hun har sydd. De var utrolig nydelige og akkurat passe!

Foto: Nooria

Bildet nedenfor viser de andre skjønne tingene jeg fikk. Tusen takk jenter! Absolutt alt falt i smak :-).

Foto: Nooria

15 kommentarer:

Miss.T sa...

Det hørtes ut som en festlig kveld dere har hatt. Superlekre gaver du fikk, jeg likte absolutt alt.

Synnøve sa...

Hei på deg! Så koselig det så ut, høres ut som dere hadde en veldig fin kveld :) Var jo et nydelig dekket bord også, synes glassene var veldig flotte... Og så heldig du var som fikk det teppet fra Rice da! De er jo så fine de teppene der :) Ha en fin uke! Synnøve

Jannicke sa...

..nydelig dekket bord, og flotte gaver. veldig kjekt (og helt nødvendig) med så gode venninner :)
Ha en fin mandag videre!

Jannicke sa...

Takk for koselig hilsen tilbake til meg :). Bare kjekt at du legger meg til listen din, jeg gjør det samme med deg :). Jeg tar bildene selv :). Headingen har jeg imidlertid ikke tatt, den har jeg "lånt".. Du er fantastisk flink som syr kjoler selv. Jeg er ikke så flink til å sy, så symaskinen står og støver i kjelleren... Vi "sees"!

Anonym sa...

Gratulerer med koselig blogg, overstått bursdag, trivelig feiring og flotte presanger.Så vakkert du har pyntet på og rundt bordet. De turkise stolene innimellom ga et utrolig vakkert uttrykk. Apropo bursdag.... det har jeg hvert år i mars og dette er første året jeg ønsker meg en kjole.......... :-D Stor klæm x 5

Elfrid

Nooria sa...

Ser man det. Ønsker du deg en kjole du? ;-) Skulle det være en kjole av et bestemt merke og kanskje?

Maria sa...

Vad trevligt att du kikade in hos mig!
Vilka underbara bilder du har överst på din blogg!
Vackert dukat bord!
Trevlig kväll!
Maria

Hverdagen vår sa...

Så lekkert du hadde dekket bordet og nydelige gaver du hadde fått.
Husker reportasjen fra det hjemmet, og stolene var nydelige, lekker farge.

Alt var kjempefint og høres ut som dere har hatt en hyggelig kveld

Ha en fin uke

Klem fra Eli

Anonym sa...

Er merkebevisst ja:

Made by Nooria ;-)

Forresten, kjøkkenet blei kjempefint - akkurat tidsnok -kvart på julaften. Mobber du mora di enda - hehe;-)

Elfrid

Hulda sa...

Du har virkelig en flott blogg! Ser at jeg må linke til deg snarest! :) Så herlig du har dekka bordet til jentefesten! Vakre bilder tar du også.

Jeg så spm ditt nå, skulle til å svare. Ja, alle bokstavene er der, unntagen æ,ø,å.

Kommer snart tilbake :)

Karen sa...

Hei igjen...
Jeg oppdaget plutselig en kommentar fra deg i bloggen min, og da fant jeg veien tilbake til denne koselige bloggen... Nå skal jeg ta å lagre linken din på bloggen min, så kan jeg besøke deg fast :)
Så mange fine ting du hadde fått da, og bordet var vakkert dekket :) Jeg liker det enkelt og stilrent...
Vi flyttet forresten til Svolvær i Lofoten. (siden du ikke fikk med deg hvor jeg flyttet sa du)

aase sa...

Vakker blogg du har!! Utrolig flott bord du har dekket til hyggelig selskap da!! Gavene så jo lekre ut!! Et par ting der jeg ønsker meg faktisk, og det er ikke lenge til min bursdag heller!!

Gleder meg til bloggtreff for oss!!!

Anonym sa...

Hei fru Nooria. Var inne på bloggen din for første gang i dag. Vakkert! Så først nå at du har malt flisene på kjøkkenet, veldig fint.
Klem

Nooria sa...

Siste anonym: Høres ut som jeg kjenner deg, men hvem er du... siden du har et forhold til kjøkkenet mitt til tross for at du besøker bloggen for første gang?

Anonym sa...

hei igjen. Det var jo ikke meningen å være anonym!! Trykket bare litt feil. Igjen, flott blogg. Kommer til å titte innom av og til.