tirsdag 16. juni 2009

Paris

I dag synes jeg at jeg har vært beslutningsdyktig :-). På vei til jobb traff jeg en venninne som lenge har ønsket å reise til Paris. 

Da vi skiltes for å gå hver vår vei, var vi enige om å sjekke ut om vi kunne få til en reise sammen i sommer.

Et par timer senere var billettene bestilt :D. Vi reiser mot slutten av sommeren.

Det er vel ikke mange bynavn som klinger så glamorøst som Paris. Selv har jeg vært der to ganger, men jeg ble egentlig ikke forelsket (Min by i Europa har vært Barcelona). Jeg tror likevel dette blir bra. Venninnen min elsker Paris og kjenner byen ganske godt, så jeg tror jeg kommer til å få se den fra et annet perspektiv.

Noe av det jeg gleder meg veldig er å besøke markeder... og så skal vi nok nyte en del franske fristelser ;-)... og kanskje finner jeg noen spennende tekstiler som jeg kan lage klær av.

I mellomtiden har jeg mange prosjekter her hjemme. Akkurat nå driver jeg og maler diverse loppefunn ihhv fargene hvit og isvann. Når jeg nå ganske snart er ferdige med disse, skal jeg gå løs på skatollet som jeg kjøpte i Sverige.

Bildene i innlegget tok Nooriamannen da vi besøkte Paris i 2001.

6 kommentarer:

Elfrid sa...

Oi - nå kjente jeg plutselig lukten, atmosfæren, hørte tilogmed stillheten fra Rue Mouffetard (den gode gate) i Paris. Få med den - om det er mulig. Fikk såå lyst på et gjensyn ....
Tips: ta med hengeren ;-)

Maliva`s verden sa...

Hei...så heldig du er..ja hvis du vil ha flere tips om Paris,kan du titte innom hos meg..Var der for 3 uker siden..og fant et markeds område..som jeg kunne brukt flere dager på..go`tur til deg fra Maliva

Nooria sa...

Åh, så bra Maliva! Jeg titter innom deg i morgen. Nå må jeg sove.

Og jeg tar gjerne i mot flere tips.

Elfrid: Go for it! Du får ikke så mye mer morro enn du lager selv ;-).

Margrethes hus og hage sa...

Hei! Høres ikke ut som du har beslutningsvegring :)
Paris høres deilig ut, og markeder må jo være en drøm! Det blir sikkert en flott tur :)

Ha en fin morgendag! Hilsen Margrethe

Vibeke sa...

NYDELIG kjole du hadde sydd deg, redesign har jeg SÅ sansen for
- du inspirerer :)

Dreamgirl sa...

Så koselig Nooria! Håper du får en deilig ferie.

Jeg har en utfordring til deg på Sweeterliving. Ta en titt og send meg et bilde;)

KLEM