onsdag 12. mai 2010

Hagen så langt i år


På denne tiden av året er motivasjonen på topp for å videreutvikle hagen. Så langt i år har jeg
  • sådd Black peony (sort pionvalmue), blå Ridderspore, Holly hocks (rosa stokkrose) og en kjempehøy rosa Malva som jeg ikke kjenner navnet på
  • utvidet et bed og satt ned to The fairy (rosa rose), to rosa Malva og en blå ridderspore
  • satt ned Timian og Basilikum utenfor kjøkkeninngangen
  • malt stakittgjerdet hvitt og flyttet en Louise Odier (rosa rose) inntil gjerdet
  • satt ned masse Forglemmegei rundt en espaliee
  • sådd Cosmos flere stedet ute i hagen
  • sådd erteblomst ved den ene espalieen
  • fjernet ugress og fylt på med ny jord rundt et epletree som bare har vært stusselig og en ung syrinbusk

Det gjenstår en hel del. Blant annet skal jeg plante ut det jeg har sådd i løpet av denne helgen og utvide flere bed på nedsiden av huset som jeg skal fylle med bl.a planter som jeg regner med å kjøpe på det lokale hagelagets årlige utsalg.

Akkurat nå gleder jeg meg over å se at det kommer blomst på flere av de unge Pionene mine. Jeg venter stadig i spenning for å se hva hvordan alle de unge Akeleiene mine egentlig ser ut når de er i blomst og Storknebb som jeg fikk av en venninne i fjor.

Foto: Nooriamannen

3 kommentarer:

purglede sa...

Oi, snakk om å få unna seg ja. Det var en effektiv dame det. Blir spennende å følge med videre. Ha en fin kveld:)

Tråkleguri sa...

Så fin blogg du har!
Stadig innom og kikker på de flotte og inspirerende bildene dine. Helt enig i at det klør i fingrene nå!! Jeg har også plantet en masse frø som nå venter på å komme ut, men er litt redd nattefrosten...
Gleder meg til å følge bloggen din videre :)

AstridVU sa...

Hjelpes... Når jeg leser disse hageinnleggene dine så veksles jeg mellom å tenke "Å, jeg må lure Nooria over i min hage så hun kan gi meg noen tips og triks!" og å tenke "gurimalla, hun må aldri få se min hage..." hehe : )

Vi får se hva jeg ender opp med av konklusjon, men uansett så håper jeg at vi sees i morgen! God 17. mai uansett!

Klem