mandag 15. juli 2013

Hagen i juli - pioner, roser, clematis mm



Det er virkelig helt skjønt å være hjemme i egen hage igjen. Nå har vi hatt sommergjester noen dager, og vi koser oss maks. Sånn i forhold til hagen, må jeg innrømme at det var spesielt stas å få oppleve pionblomstringen. Jeg hadde egentlig trodd at jeg skulle gå glipp av den ettersom vi reiste tidlig på ferie.


Den største, som jeg viste i forrige innlegg og som også er til høyre i bildet under var ny i fjor. Jeg kjøpte den stor og med mange knopper, og i år har den masse store flotte blomste. Jeg mener å huske at det er en Sarah Bernhardt.


En annen favoritt i hagen er mine clematis. 


Jeg har strevd en del for å få til clematis i min hage, men nå er det flere som klarer seg bra. Den frodigste er en Hagley Hybrid som vokser ved verandaen.


Jeg kan ikke dy meg for å ta med et par bilder av to av de aller skjønneste blomstene i min hage. 


Forleden knipset jeg noen oversiktsbilder av julihagen min.


Oversiden av huset (legg merke til at jeg har plassert fluktstolene slik av vi kan sitte å nyte utsikten mot pionen ;-).


Og nedre de av hagen med kjøkkenhagen og rosehjørnet.


Nedsiden av hagen tatt fra utsiden av gjerdet. Ved gjerdet vokser Louise Odier.


Til slutt noen rosebilder:


Austenrosen Mary Rose. Nyutsprunget over og litt mer bleket på bilder under.


Aimable Aimee på bildet under.


Til slutt: Mary Rose og Louise Odier i et sinkfat på verandaen. 


Nyter du også sommeren?

1 kommentar:

Bratte Bakka sa...

Fantastisk nydeleg hage!!!!