tirsdag 15. mai 2012

Delvis middelhavstemning på terrassen



På fredag kom vi hjem fra to deilige uker på Kypros, og jeg tok med litt av middelhavstemningen hjem. Jeg kjøpte en terrakottakrukke av en lokal krukkemaker, og den står kledelig plassert mellom alle mine andre terrakottakrukker. Middelhavstemningen stopper forresten der ettersom det er iskaldt her på østlandet for tiden.


Hagen min er blå for tiden. Jeg elsker perleblomst og gjennom hele vinteren kjøper jeg løker i blomst. Etter at de er avblomstret setter jeg de bort, og på sommeren planter jeg løkene i hagen. Det har blitt ganske mye etter hvert.


 Snart blomstrer min mest vårlige klematis og den er blålilla (på bildet over). Jeg elsker klematis!


Som jeg skrev i et innlegg før vi dro, var jeg spent på om jeg ville få oppleve mine første tulipaner. Aller mest redd var jeg for rådyrene. Denne gangen ble det 1-0 til meg og 0 til rådyrene ;-). Dog har de ikke kommet helt ut i blomst enda. Jeg håper forresten dette er Angelique som jeg i følge skiltingen kjøpte. Foreløpig ser de veldig lyse ut synes jeg.


Til slutt et lite stemningsbilde fra søndagens fest. Vi reiste nemlig hjem på fredag med en seksårsjubiltant, og det måtte jo feires. På søndag var det mange glade barn og etter hvert to slitne foreldre i dette hjem. ;-)

Helt til slutt vil jeg si tusen takk til alle dere som er innom bloggen min, og ikke minst alle dere som legger igjen en hilsen. Jeg setter veldig stor pris på at dere! Mens jeg var på ferie fikk jeg en forespørsel om å bruke en av løsningene våre i hagen i en bok, og det er jo sånt man blir glad av. :-)

Ingen kommentarer: