fredag 3. april 2009

Det spirer og gror

Foto: Nooria
En og en halv uke etter at jeg sådde årets første ladning med frø, gror det som bare det i vinduet mitt. På bildet ser du også mine pelargonier som begynner å få blomsterknopper.
En av frøsortene, har grodd til så mye at jeg har priklet dem allerede. Se som de vokser da! Bildet ble tatt bare en uke etter at jeg sådde. Det er klatreplanten Morning glory, heavenly blue. Er det noen som har erfaringe med disse? Jeg begynner å lure på om de er en nær slektning av en plante i hagen vår som vi har sett på som ugress, som slynger seg rundt alle de andre plantene... som om de vil ta kvelertak på alt ;-). De i hagen vår har lys rosa trompetformet blomst, mens de jeg har sådd har blålilla trompetformet blomst.

Foto: Nooria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er som har sådd litt allerede. Jeg har ikke fått tid til det ennå... Ugrasset du beskriver tror jeg heter åkervindel og er en plante vi kjenner godt i Igihagen.

Synnøve sa...

Så flink du er som har sådd:))
Så mye fint dem har på butikken på vinterbro..Sukk, der har jeg skullet vært:))

Så fin kurv du har fått i på loppis:))

ha ei fin helg