tirsdag 14. april 2009

Full av energi!

Foto: Nooriamannen
Nå som påskeferien er over, har jeg gått løs på vårlige sysler av ulike slag. Jeg veksler mellom å sy kjoler, så, plukke stein, prikle og planlegge nye loppisturer. Vår er herlig dere!

Foto: Nooriamannen

Bildene viser kjoler jeg syr i chenille. Disse er mer vårlige enn de fleste jeg har vist frem på bloggen tidligere. Chenille er et herlig stoff!

Så et spørsmål: Jeg har tidligere vist bilder av klatreplanten Morning glory, Heavenly blue som jeg sådde for tre uker siden. Nå klatrer den nærmest opp stueveggene mine. Er det noen som har erfaringer å dele med denne planten? Den skal være vakker, riktblomstrende og ha kraftig vekst. Hvorfor har jeg aldri hørt om den før, om den er så fantastisk? Jeg tør ikke å sette den i jorda (bruker kasser i første omgang tenker jeg) før jeg har funnet ut mer om den.

Jeg hadde forresten en liten lykkeopplevelse i hagen i ettermiddag, da jeg oppdaget at også den tredje peonen jeg plantet i fjor sommer kommer opp i år. Den visnet og ble helt borte en tid etter at jeg plantet den, og jeg var derfor spent på om jeg skulle få se den igjen. Åh, det er så gøy å se at det blir resultater av det jeg gjør i hagen! :-)

5 kommentarer:

Akkurat passe Frø sa...

Hei!

Eg og går rundt og kosar meg over at peonene dukkar opp rundt om i hagen! Tidlegare kjøpte eg berre dei fylte peonane, men eg har etterkvart fått opp augo for dei med enkel blom og. Blir nok kjøpt inn litt forskjellig framover...

Vil du fortelle kvar du handlar stoff til kjolane dine? Er det Stoff og Stil?

Ha ei fin og vårleg veke!
:o) FrueFrøet

Akkurat passe Frø sa...

Takk for raskt svar! Rainbow tekstil skal besøkast!!! Eg bur ca. 6 km frå Drammen sentrum, så Oslo er overkommelig :o)

Unknown sa...

Herved er et par små "fynd" lagt ut på den Nanniske siden, eller "fund" ettersom vi var i Danmark.. :o)

Fantastisk med energi på deg da, damen, så bra, kos deg!
Jeg nyter roen alene i stua for øyeblikket, et sjeldent gode ettersom de søte små vokser opp og er sosiale med sin fru mor utover kvelden. En del av livet, det også, og det er godt...

Unknown sa...

Hei Nooria,

jeg burde ligge og sove, men her sitter jeg...
Har gjort meg noen betraktninger over mammalivet i kveld. Rikt og hektisk.
Klem til deg

Monika sa...

Så fine dere var:) flotte bilder!