tirsdag 19. mai 2009

Travle herlige mai

Foto: lånt fra Vivillas hjemmeside

Mai er en intens, vidunderlig, eksplosiv, romantisk, lykkelig og travel måned. I likhet med de fleste andre i dette landet, feiret vi nasjonaldagen på søndag. Denne kjekke karen her, som er min førstefødte koste seg akkurat som resten av oss. Her fotografert i en eng av hvitveis.


Foto: Nooriamannen

Min kjære er for tiden dypt konsentrert om å bygge stakittgjerde. Planen er å få en stemning omtrent som på det øverste bildet (Det har mannen bestemt!).

Foto: Nooriamannen

Som du ser er vi ikke helt der nå ;-).

Jeg er minst like konsentrert, men med å plante ut alle småplantene mine. Det er litt av en jobb både å grave ut alle bedene, og å planlegge hvor jeg vil ha rosa ridderspore, hvit lavendel, peon, kattemynte, verbascum, osv. Jeg er veldig spent på hvordan hagen blir når alt dette begynner å blomstre. Dette er første året jeg virkelig kan plante masse i hagen. Vi har bodd her i fem år, men først nå er tomta planert ut, garasjen ferdig og eiendommen klar til hageplanlegging.


Jeg håper du nyter den deilige våren...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hei :)
Ja, det ble litt action her...på en rolig måte. Gikk bare ned for telling, men viljen til å stå på var sterk, så jeg grein faktisk som en unge da jeg ble innlagt ;o)
Jeg hadde jo ikke tid til dette!!

Bedre nå, godt å være hjemme igjen, men er sykmeldt litt fremover, lunger er ikke til å spøke med (selvom innlegget er noe spøkefullt..)

Gleder meg til å se hagen din etterhvert!
God klem!

Prinsesse Elin sa...

Ja det er en travel måned og den flyver avsted. Vips så er det juni og ferietid. Men dog så herlig det også:O)

Landcharm sa...

Bildet av førstefødte i hvitveisenga var flott, og skikkelig norskt!

Guttemamma sa...

Nydelig bunadsgutt i blomsterenga, norsk og maiaktig!!! Så fin blogg du har da!! Trappen/stigen din er flott,den var du heldig med!! Har en hjemmesnekret med blomster på jeg,så fornøyd med den! Ha en flott langhelg,hilsen fra Anette

Anonym sa...

Noe av det beste er å planlegge, ikke sant?!? Flott bilde av gutten din!

Anette {foreldremanualen} sa...

Aldeles nydelig mai bilde! :-)