søndag 11. juli 2010

En dag i Mias landliv


I dag har jeg endelig realisert ønsket om å besøke Mia og hennes nydelige sted på landet. Allerede da jeg kjørte opp den lange grusveien og så gården deres kjente jeg den gode stemningen. Klikk gjerne på bildene for å få dem større.


Da jeg steg ut av bilen og gikk bortover grusveien var den plutselig der i all sin skjønnhet, den nydelige hagen til Mia. Den var akkurat så vakker som jeg hadde sett for meg. Vidunderlige vakre stauder i harmoniske farger, majestetiske riddersporer, skjønne peoner og masse grønnsaker... og hønene :-).


Inne fikk jeg se hennes nydelige patchwork i de fleste rom, i tillegg til vakre møbler som hun har lagt sin hånd på.


Stablene med interiørbøker var også der :-).

Noe som var mer nytt for meg, og som jeg ble begeistret for var denne herlige blankpolerte traktoren som Mias mann nok steller godt med. Er den ikke koselig?



Mia og hennes mann er forresten veldig koselige, og jeg og de andre som besøkte dem i dag hadde en kjempefin opplevelse. Noen av oss ble sittende på låven å prate ganske lenge etterpå (Vi startet forresten også dagen her med kaffe og deilige kaker). Vi var gjester fra bl.a Trondheim (!!), Sandefjord, Akershus og Oslo. Tusen takk Mia for en vidunderlig ettermiddag! Det var kjempekoselig å endelig få besøkt deg :-).

11 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Jeg har tenkt på dere i dag og misunt dere masse, har en vennine Elin som var der, og det var så ergelig at jeg måtte jobbe-
Takk for at du delte noen bilder med oss som ikke fikk vært der-

klem fra Eli

Unknown sa...

Ser herlig ut der, jeansstolen var bare rå.... DEN hadde jeg sansen for..
Sommerklemmer...
Møtes i august? Eg kjem til deg..

Anonym sa...

Hei! Enig, det var en fantasisk fin måte å tilbringe søndagen på (selv om ferietrafikken medførte fire timers hjemreise - kaos i Moss....) :-) Og veldig koselig å få treffe så mye hyggelige mennesker. Og tør jeg minne om katteosten ;-) Hilsen Ellen fra Sandefjord;-)

Tone Yvonne sa...

Hei, hei :O)

Hyggelig å hilse på deg hos Mia!

klem

Nooria sa...

Nanni: Jeg er med på august!
Ellen fra Sandefjord: Jeg må ha adressen din ;-).

Ingun sa...

Hygbgelig å hilse på deg.
Det ble en flott dag;-)
Ingun

Anonym sa...

Her er jeg:)
Har lest meg litt bakover i bloggen din jeg også. Nå ligger du i blogglista mi. Skigarden har vi ikke laget. Det er det naboen satt i stede for det eldgamle han fjernet. Og som vi beholdt en del planker fra. Tusen takk for skryt av stien min da. Jeg har gjort alt selv. Hehehe..
Nå har jeg kikket inne på FB og prøvd å finne julemessa deres. Finner den ikke så lurer på om den gullfiskhukommelsen har svikete meg. Visste ikke at jeg hadde den en gang. Tenkte jeg skulle sende over noen bilder til dere. Så tror du jeg kan få navnet igjen please?:)
Veldig hyggelig å hilse på deg i går.
Håper du får en flott dag i dah..

Mia sa...

Hei Nooria! Så koselig at du kom igår! Det var hyggelig å hilse på deg igjen, og å prate sammen. Og du og du, så flotte bilder du har tatt med det (intet mindre enn) imponerende kameraet ditt! Jeg fikk jo ikke tatt noen (de få jeg tok helt på slutten egner seg nok ikke... *ønsker meg et nytt kamera*!!). Så jeg har linket til innlegget ditt i mitt, og håper det er OK. Og så håper jeg at dette ikke ble siste gang vi treffes. Til slutt må jeg bare takke deg for den herlige gaven jeg fikk av deg. En slik lykt har jeg ønsket meg lenge. Det var bare så snillt av deg!

Anonym sa...

Heisan Nooria!
Takk for igår. Spennende å møte den kreative damen bak denne flotte bloggen:)
klem Laila

Hennes sa...

Heisann.

Ja, der ville jeg også gjerne tatt en tur, masse fine bilder :O)
Takk for titten...

LIVS LYST sa...

Så koselig at du har vært hos Mia da! Tipper det var inspirerende!

Og koselige bilder viser du selv fra dine prosjekter!

Ha en fin sommer videre.
Hilsen Liv som er på nett igjen ;O)