søndag 13. november 2011

Vi forbereder førjulstiden


Jeg kjenner på hele meg at adventstiden nærmer seg, og vi har så smått begynt å forberede oss. Det vil si at vi har spist opp julebaksten fra i fjor, funnet ut at vi ikke har nok kubbelys til adventsstaken, og vi har tatt frem Jesusbarnet. Han ser veldig salig ut der han ligger i krybben sin, som hviler på mose jeg plukket på fjelltur for noen uker siden. Lite visste vi at den deilige krybben skulle bli knust av noen små barnehender kort tid etter at bildet ble tatt ;-).


Det blir natur, sink og nostalgi her oss oss denne julen også. 


Ekstra koselig er det at vi i år har den gamle brisken fra Nooriamannens slekt ved enden av spisebordet. Den er forresten ikke bare koselig men også veldig praktisk. Jeg får nemlig plass til mengder av tekstil i den. Jeg elsker å åpne lokket og dykke ned i skattekisten min. Her er det alt fra loppefunn som gamle duker og sengetøy til dyre tekstiler med nydelig print, kjøpt fra utenlandske nettbutikker.


Jeg får kreative kick av alle disse deilige fargene. Her er en kombinasjon som jeg holder på med nå. Dette skal bli turkise kjoler til jenter fra 2 år og oppover.


Til slutt to bilder fra en fotoseanse vi hadde i dag. 


Petrolfargede Othiliekjoler til store (damestr. M) og små (str 1-11 år).


Nå skal jeg lage meg en stor kopp krydderte og spise clementin. Jeg elsker førjulstiden!
PS! Sjekk www.detlillestore.no og Facebookgruppen til Det lille store julemarked.

2 kommentarer:

Tonerose sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tonerose sa...

Så trist med den lille krybben... *sukk* Men skal si det kommer til å bli lekker jul hos deg ja - ikke at jeg var i tvil heller! hihi. Du imponerer alltid med mye vakkert! ♥
Gleder meg til å titte innom hos deg i førjulstida!!

SÅ lekre kjoler du har laget forresten, as always!!

Spennende med julemarkedet!

Jeg håper du har en HERLIG uke!!

Stor klem! ♥