søndag 2. juni 2013

Sommer kommer



Endelig er det sommer og jeg nyter. Daglige løpeturer i skogen med intens fuglesang, hagen som byr på seg selv igjen, glade barn som bader og sommerfester.


Denne helgen har hatt mye å by på. Blant annet hadde en god venninne av oss jubileum og feiret med en fantastisk hagefest.


Jeg er også veldig fornøyd med at vi endelig har begynt å lage kjøkkenhage. Vi har kjøpt et opphøyet bed på 240 x 80 cm med sneglestopper. I helgen har vi gravd ut plassen det skal stå på og montert. Neste helg skal vi fylle med jord og så/plante grønnkål, jordbær, gulrøtter og salat.

Bak kjøkkenhagen kan du skimte rosehjørnet mitt. Der vokser en Hurdalsrose, en Aimable Aimee, en Louise Odier, to gamle pioner, flere stokkroser og ulike typer Storkenebb.


Jeg tar med noen bilder slik hagen ser ut nå i begynnelsen av juni. På bildet over har Humlen allerede vokst til toppen av espalieet den vokser på.


 Pyntegress, Storkenebb og pioner kommer som bare det. Min Lammeøre har blitt satt litt tilbake denne vinteren, men jeg tenker den kommer seg.


Jeg sitter mye på denne benken og ser utover hagen. Lønnetreet som fant det for godt å vokse bak benken danner et lunt tak. Om noen uker står Kattosten høy og knall rosa på begge sider av steingangen, og det gleder jeg meg til.

 På vei til hagefest.

Ha en super sommeruke! Til deg fra meg.

1 kommentar:

Turid sa...

Vakker og stemningsfull hage. Fin dame i nydelig kjole var det også :)
Ha fine dager.