lørdag 11. juli 2009

Rosenlund Atelier + scanne farge

Foto: Lånt fra Aftenposten

Bildet over er tatt i badehuset til Hanne, en av innehaverne av butikken Rosenlund Atelier. Bildet er en del av en reportasje i Aftenpostens boligmagasin fra 20. juni 2008. Hjemmet til Hanne kunne vi lese om og se bilder av i Vakre Hjem & Interiør nr. 2 i år. Forsidefotoet som vi ser på bildet nedenfor er f.eks tatt hos henne.

Foto: Lånt fra Vakre Hjem & Interiør

Innehaverne Hanne og Kathrine har en spennende liten butikk med masse deilige saker. Jeg må ofte innom bare for å se og bli i godt humør. De har f.eks interiørdetaljer fra House doctor, IB Laursen, Lisbeth Dahl, klær fra Chill Norway, Ti Mo og Anouska, nostalgiske leker og en hel masse spennende ting fra deres reiser rundt i verden. Hanne og Kathrine er kunstnere og de selger også egenproduksjon.

En av de tingene jeg har kjøpt i butikken deres er denne muggen fra Ib Laursen som jeg er veldig glad i. 

Foto: Nooria

Den har to nydelige kremgule nyanser som jeg får en god følelse av å se på :-).

Omtrent samtidig som jeg kjøpte denne muggen fikk jeg et gammelt svart klesskap på den lokale miljøstasjonen, og jeg fant ut at jeg ville pusse det opp og male det i de samme to fargene som muggen. Jeg fikk derfor den lokale fargehandelen til å scanne fargene. 

Foto: Nooriamannen

Jeg fant også ut at jeg ville tapetsere bakveggen på skapet, og jeg bestilte tapet via Rosenlund Atelier. Tapeten er nydelig men så dus at du knapt kan se den på bildene.

Foto: Nooriamannen

Da jeg var innom Rosenlund Atelier i dag fortalte Hanne at de har startet bloggen http://rosenlundatelier-rosenlundatelier.blogspot.com. Denne skal jeg følge med på og jeg regner med at bloggen vil gjenspeile den morsomme butikken og de to skapende damene. 

Ellers så kan jeg melde at jeg maler et strøk daglig på mine prosjekter i garasjen, og snart håper jeg å ha noe å vise dere :-).

4 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Det skapet er bare helt nydelig!
Har ikke gode nok øyne til å se tapeten, dessverre, men det høres veldig fint ut slik du beskriver den!

Har veldig lys på ett sånt skap selv, så nå sitter jeg bare og klør meg i hodet og tenker på hvor jeg kan ha det. :)

Fargescanning er noe jeg også setter stor pris på, og jeg elsker den fargen min venninne blandet til gjesterommet etter å ha scannet en bit av tapeten der.Den er så fin at jeg også vil ha den på badet oppe, -der du må passere/gå igjennom for å komme inn på gjesterommet. Gamle hus har ofte rare løsninger, men det fugerer! ;)

Nei, nå skal jeg kjøre tvilling-mafian min til en venninne på play-date, for så å dra hjem og gjøre noe fornuftig i andre etasjen!

Ha en flott lørdag!!

My home is my Castle sa...

For et nydelig skap....
Den bloggen må jeg inn å se på :)

Ha en fin dag
Klem,Kari

perler på en snor sa...

Heisann:)
Det ligger en award til deg på bloggen min:)

Hanne sa...

Så hyggelig at du skrev om meg og butikken vår. Koselig og vakker blogg du har.