tirsdag 24. april 2012

Får jeg se Angelique i år?



Akkurat nå føler jeg at jeg kan sitte i godstolen på verandaen å nyte litt. Jeg har en god følelse nå, følelsen av å ha overtaket på rådyrene. 


Hvor lenge varer det mon tro? ;-) I høst satte jeg ned tulipanløker for første gang, nydelige Angelique. Det store spenningsmomentet er om jeg får oppleve å se blomstene på denne skjønnheten, eller om rådyrene forserer mine barrikader og spiser knoppene. Svaret på det får jeg ikke før jeg kommer hjem fra ferie om et par uker.


Et annet lite hageprosjekt jeg er veldig fornøyd med at vi har fått fullført i vår, er denne espalieen. Jeg gleder meg til å se den full av erteblomster i sommer. Akkurat nå er erteblomstene små spirer i "barnehagen".


Vi har forresten gjort det veldig enkelt. Vi kjøpte en levegg på Bauhaus, delte den på tvers og satte sammen de to delene til en lengre espaliee. Vanligvis er jeg ikke begeistret for ferdige levegger, men denne likte jeg. 


Et bilde tilslutt av mine Scilla. Jeg har flere tuer av disse i hagen nå. Min favoritt blant de tidligste vårblomstene.




5 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig på terrassen din. Nydelig med stemorsblomster, kurvstol og vakker rød krakk. :) Har to slike kurvstoler, de er i bruk både ute og inne. :) Flott kveldsbilde under her. Så god stemning.

krepsemor sa...

Det ser veldig innbydende ut på terrassen din, riktig så koselig :)
Ja, hva gjør en ikke for å unngå at de hersens rådyra/hjortene beiter på tulipaner og diverse annet! Jeg syns du har vært smart her, så i år får du sikkert se dine Angeliqua i blomst!
Nydelig blåfarge på dine scilla!
Ha en fin ferie!

IngunnBW sa...

Takk for sist! Koselig å treffe deg også :)
Dette var en fiffig løsning som jeg kommer tilbake til deg om...jeg har en plan, skjønner du. Men først må jeg gjøre meg ferdig med hussalget og få frigjort litt hodeplass :)

IngunnBW sa...

Hei igjen! Nå har jeg avslørt planen i bloggen og kunne tenkt meg å ha med denne espalierveggen om jeg får lov :)

Mia sa...

Så smart, din ide ska jag komma ihåg, kommer bli frodig og fin med erteblomster :)