søndag 8. april 2012

Vi forbereder sommersesongen



Da jeg var barn bestod påsken av langstrakte skiturer og vinterstemning, men de siste ti årene har vi benyttet påskeferien til å forberede sommersesongen. Jeg må innrømme at jeg elsker å denne våruken hvor vi kan være masse ute, pusle i hagen og begynne på årets sommerprosjekter. Vi har både luket bed, kalket, spylt verandaen med høytrykkspyler, vasket biler, sådd frø og handlet inn materialer til et lite vårprosjekt.

Barna og jeg har sådd erteblomst og cosmos, og jeg har tatt masse stiklinger av pelargoniene som jeg har overvintret i garasjen på tredje året (vil du ha kan du bare stikke innom ;-). 


Nooriamannen liker å bruke denne ferieuken til å eksperimentere med mat, og det er jo ikke dumt for oss andre. Dette året har han brukt enda mer grønnsaker enn ha pleier, noe jeg kan like. 

Nytt av året er det at Nooriamannen og jeg har blitt glad i å løpe. Denne påsken har vi vel løpt mer enn annenhver dag. Det er en stor personlig seier for oss når vi kan løpe kilometer på kilomenter i kupert terreng og kjenne at det bare er godt og gir mersmak. I tillegg har jeg forsøkt å få til en daglig økt med Qi gong, noe jeg har begynt med for å få en balanse mellom kondis/styrketrening og avspenning. Om du er nysgjerrig på Qi gong kan du ta en titt på denne videoen som jeg fant på youtube:


1 kommentar:

Landcharm sa...

Høres ut som en bra påske. Nyt det lille som er igjen.