mandag 30. juli 2012

Hagen i slutten av juli



Nå er vi hjemme igjen etter en deilig ferie i Tyskland og Frankrike. Jeg gledet meg veldig til å se hagen etter tre uker borte, og jeg ble ikke skuffet. Aldri før har jeg hatt en sånn blomstring som nå!


Spesielt gledelig er det med mine to New dawn som danner en frodig blomsterkrans rundt det ene stuevinduet.


Kattostene mine (Malva) fra Småland er også gigantiske i år.


Vakre, høyreiste og frodige!



I tillegg har jeg blomstring på Louise Odier og Heritage


Snart blomstring på selvsådde Cosmos (pyntekrage),


og diverse stauder.


I Provence jogget jeg morgenturen min rundt vinrankene. Min egen drueplante er litt liten i så måte, men jeg har faktisk druer på gang på verandaen ;-)


og deilige epler (for første gang blir det faktisk litt epler).


En liten rapport fra hagen min i slutten av juli. Det har falt mye regn, jeg brukte hele dagen i går på å få den litt på stell. Nå håper jeg det blir mange fine sensommerdager til å nyte den. 

Hvordan er din hage i år?

6 kommentarer:

Aina Strand sa...

Såå vakkert med klatrerosen rundt vinduet :-)

krepsemor sa...

Åja, så nydelig med `New Dawn` rundt stuevinduet! Jeg har ikke brydd meg så mye om roser, men har merktet i det siste at det holder på å endre seg!
Min hage, ja! Våt og stusselig! Regn og kraftig vind herjet noen dager, så jeg brukte vel et par dager før den så noenlunde bra ut!
Så herlig at dere har nådd i litt finevær! Nå ser det ut til å bedre seg her hjemme også da!
Fortsatt fin uke!

LilleLeo sa...

For en deilig hage! <3 Jeg håper jeg får masse blomster til neste år. Jeg har hatt nok med å lage pallekarm-bed (som forøvrig er uten både plast, filt og jord foreløbig). Skal forhåpentligvis få plantet løker i løpet av høsten og så skal jeg bestille masse frø i løpet av vinteren.

Nooria sa...

Så koselig at dere liker hagen min :-).

Jeg har planer om å lage kjøkkenhage av pallekarmer Lilleleo, men det tar sin tid...

Unknown sa...

Takk for deilig stund i haven din og på den vakre terrassen i går, sjelegodt!

Lise sa...

Så fint hagen din blomstrer! Det er deilig med blomstrende hager. Jeg har brukt sommeren på å plante blomster i fjellveggen min, og det har vært skikkelig gøy! Jeg har plantet roser, og gleder meg over å se at de kommer med blomster allerede i år, og at de har vokst utrolig mye siden jeg satt dem ned. :)