lørdag 6. oktober 2012

Fin høstdag med fine høstsysler



Dette må kunne sies å ha vært en ordentlig høstlørdag. Stikkord er høstsuppe, epleinnhøsting, bøker og strikketøy. Nooriamannen har laget suppe med de deiligste grønnsaker, kikerter, urter og lammekjøtt. Suppen heter, i følge min kjære Harira og oppskriften er hentet fra kokeboken "En kraft og hundre supper". I dag har jeg både fått boken "Mat med mer" av Berit Nordstrand og Matmisjonen av Hanne Stenstrøm, og jeg konstaterer at suppen vår har det meste av næring kroppen trenger.


Selv har jeg ikke stått ved grytene i dag, men har heller vært å finne i toppen av et tre. Jeg har nemlig plukket epler og pærer hos rause Astrid og Glenn. Siden vi er storforbrukere av usprøytede epler til juicepressa vår, la jeg forleden inn en forespørsel på en facebookgruppe for lokalt "kjøp, salg og bytting". Ikke overraskende for alle som kjenner henne, var Astrid ganske kjapp med å tilby adgang til sine eple- og pretrær. Tusen takk snille Astrid og Glenn!

Ingen kommentarer: