onsdag 12. august 2009

Hjemme etter en herlig weekend i Paris!

Etter  en herlig weekend i Paris har jeg nå landet hjemme. En liten reiserapport vil jeg dele med dere. Dessuten så vil jeg vise dere noe av det som havnet oppi veska mi (som jeg lagde før jeg dro ;-).

Som jeg skrev i forrige innlegg, har både jeg og min venninne vært i Paris flere ganger tidligere, så vi kunne denne gangen gjøre akkurat det vi hadde lyst til. Vi nøt Paris fra tidlige morninger til sent på natten. 

Vi besøkte et marked, stakk innom utallige vintagebutikker, var innom en hel del klesbutikker og spiste god mat med det som hører til. På søndag gikk vi gjennom Louvre (uten å gå inn) og da fikk vi med oss en aller så liten operaforestilling. Litt spesielt var det også å nyte forfriskninger i en av stamcafeene til Simone de Beauvoir og  Jean-Paul Sartre.

I ettertid er jeg glad for en deilig helg i Paris og alle de skattene som havnet oppi veska mi :-).

På markedet kjøpte jeg disse vintage underkjolene,

dette gulvteppet som jeg til min store overraskelse fikk med meg hjem uten problemer,

og et par gamle mamelukker 

med nydelige broderier nederst . Legg merke til åpningen mellom beina ;-).

På våre runder i byens mange butikker fikk jeg også kjøpt dette bildet i metall,

et gammelt indisk stempel (som for øvrig allerede har vært i bruk her hjemme),


og en ny dame til hagen.


Ferien går mot slutten, og jeg er så glad for at jeg fikk tatt denne turen.


Nooriamannen har stått på som en helt, og da jeg kom hjem sent mandag kveld var alle lyktene tent i utestua, forfriskninger var satt frem og huset skinte. For en mann jeg har!

Foto i innlegget: Nooria

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Høres ut som damene har kost seg. Syns damen i hagen var kjempefin!
Nå har du vel samlet opp nok energi til å starte opp etter sommeren.

Margrethes hus og hage sa...

Det høres ut som en kjempeflott tur, med masse opplevelser! Flotte ting du har fått med deg hjem også :)

Og så deilig det må være å komme hjem til den velkomsten, da!

Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

moa sa...

..mmm dette hørtes ut som en superduper venninnetur til sjarmerende Paris...
ah! for noen vintage-kjoler du hadde kjøpt deg! ..så vakre!

moaklem

Unknown sa...

Det var turen sin! Maken til mamelukkene fant vi mange av da vi ryddet opp etter grandtantene og oldemor. De gikk i donasjon til Kvinnemuseet. ;-)

Prinsesse Elin sa...

Etter hva du har fått med deg hjem å dømme er du en dame etter min stil. Jeg klarer å få med hjem det utroligste. he he som å reise til Spania å komme hjem med en hel bag full av jern i form av knotter til skap og skuffer. he he De er akkurat de samme som butikkene tar 59 osv her hjemme for men i Spania koster de en euro.Eller som å komme hjem med 20 meter med bomull stoff, sytråd og knappenåler!
Et par ganger har jeg kun reist ned for å handle inn slike ting. Hurra for at vi har en leilighet der nede slik at hotell ikke hadde kommet i tillegg. Men jeg må si at jeg ble imponert når du klarer å komme hjem med teppe.....det skal jeg også prøve meg på neste gang. :)