søndag 31. mai 2009

Jeg fant skatten!

I dette innlegget fortalte jeg at jeg hadde vært på loppis i Sverige. Der fant jeg en nydelig skatt, nemlig skatollet på bildet ovenfor. Jeg fikk pruta det ned et par hundrelapper også, så jeg var veldig fornøyd. For å være helt ærlig fikk jeg Madeleine til å prute for meg, for hun har så snille øyne :-). Tusen takk for hjelpen!

Jeg har planer om å male det i minst to farger, isvann (isblå) og egghvit. Jeg vet ikke når jeg får gjort det men dere skal få se resultatet.

Her skrev jeg at det verste rushet av loppemarkeder nok var over for min del for denne våren, men slik ble det jo slettes ikke. Jeg har vist dere bilder av en hel del kupp etter det, og forrige helg var hele familien på loppemarked i den bygda mannen vokste opp. Der fant vi ikke bare denne hagestolen, men en stol til og en benk. Alle i samme modell som stolen på bildet. Du kan tenke deg at jeg var fornøyd med kuppet, og ikke mindre da ganske mange var synlig misunnelige ;-). Deres lykke neste gang!


Det er tid for vakre peoner snart, og jeg plantet tre i fjor og en i år. Dessverre blir det ikke mye blomster på meg i år, så de må jeg kjøpe, men som du kan se på bildet under, har jeg knopper på en av dem. To knopper har den peonen jeg plantet i år, og den skal visstnok få helt lys lys rosa blomster. Jeg gleder meg!
I år har jeg sådd mer enn noen gang, og spenningen har vært stor i forhold til den ettårige klatreplanten Morning glory, Heavenly blue, som lenge har drevet og klatrer opp gjennom vinduet i stuen. Jeg tok ikke sjangsen på å plante de ut før nå i helgen, ettersom den liker å ha det solrikt, varmt og lunt. Nå er det strålende vær her hos oss, så jeg tok sjangsen i går kveld. Foreløpig ser det faktisk ut som det går bra. Jeg har fire stykker av den, og to av dem skal altså vokse på espalieen som mannen bygde på min bestilling i fjor vår. Planten skal være riktblomstrende og få store, knallblå, trompetformede blomster. Om den blir som lovet, er den jo strålende å ha mens vi venter på at villvin og andre flerårige skal ta seg opp.

Nå skal jeg drikke kaffe i hagen min, mens jeg nyter synet av mine søte små som koser seg i bassenget. Ha en deilig dag!

Alle foto i innlegget: Nooria

9 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei du..kan tro jeg har ventet spent på hva du endte opp med på loppis...Og det var litt av en skatt da...og i de fargene blir det sikkert kjempelekkert..Lekker hagestol har du også fått...Gøy med gjenbruk,ikke sant?Kos deg med kaffen i sola...Nå er sommeren her..juhuuu..Klem fra M

Hulda sa...

Så flott det skatollet ditt var. Blir nydelig når du får malt det i de fargene du skriver om her.

Nooria sa...

Tusen takk jenter! Jeg ser for meg at hoved"kroppen" blir egghvit og skuffene isvann. Jeg har ikke landet på om døren oppe skal være hvit eller isvann. Jeg tror at jeg også skal ha noe dekor. Vi får se hvordan det blir :-).

Nå skal jeg ut i solen igjen. Det er ikke dumt å ligge i hengekøyen med hagebok mens barna hviner av fryd i bassenget... hvertfall om den litt grinete minstemann sovner i vogna.

Nooria sa...

Gjenbruk er gøy ja... og tilfredstillende!

Elfrid sa...

Hola i sola!!
Skal si du har gjort det strålende på loppis etter "sesongslutt"! Og når motivasjonen er gjenbruk kan det umulig bli bedre;-) Hagen din blir jo bare finere og finere, vokser opp med barna dine.

Det er vel varmen som plager minstemann stakkar, send han hit for avkjøling;-)

Kos deg i nuet!

My home is my Castle sa...

Så flotte skatter :)
Både skatollet og stolen og benken var flotte :)

Klem,Kari

Dreamgirl sa...

Hei Nooria:-)
Jeg tror at dette skatollet blir nydelig! Gleder meg til å se resultatet. Ellers er jeg veldig imponert over antrekket du har på deg på bildet, og jeg lurer på om dette er egendesignet?

Jeg er ny i Bloglandia, men Nanni tipset meg om at du var her og da måtte jeg ta en titt innom. Håper du kommer innom meg også!

Varm pinseklem fra meg

Unknown sa...

Hei Nooria min venn :),
Så kos å høre fra deg, forstår og vet det er travelt med flere små (been there, done that..)..
Men følger med på dine stadige loppisfunn, har deg jo på rollen ;o).
Vet at Dreamgirl skal være i residensen lenger sør i Europa i sommer, jeg er hjemme mellom 26. juli og 7. august, ellers er vi bortreist, MEN august og jenteskrivalings høres bra ut!! Enten med oss damene eller full rulle... Eldste hos meg blir 18 i sommer, så han farter nok som han vil og dameselskap med mamsa står ikke øverst på lista (KAN du fatte..), den nest eldste lever også ganske selvstendig nå, straks 16.. De gror til..
MEN jeg er jo også hjemme i den nevnte perioden og kommer gjerne en tur da!!!
Sitter nå i info i det store huset du vet og blogger og koser meg med kaffe ... ;o)
Nanniklem :)

Julie Ann Seglem sa...

Hei!
Julie fra SJARM:)
Husker du at du og din skjønne venninne var innom butikken min,også fikk jeg deres blogg adr? Jeg har ENDELIG fått lagd en liten blogg med littavhvert fra butikken...Ble jo utrolig inspirert av å lese på din..For en NYDELIG blogg du har!!
Jeg er ikke så "dreven" enda,men har klart å få til så jeg "følger deg"...:) Håper vi ses snart igjen,og jeg er åpen for tips!
Stor klem,Julie & SJARM :)
sjarmsvenner.blogspot.com