søndag 10. juli 2011

Ny utesofa på plass og høysommer i hagen


Det er høysommer i hagen vår, og jeg storkoser meg i den nye utesofaen som vi nå har fått på plass.


Nooriamannen og jeg er enige om at det var en god investering :-).


Alt ligger til rette for late dager i solen og stemningsfulle sommerkvelder på verandaen.


I år har jeg endelig frodig kongeblå ridderspore, som jeg har ønsket meg så lenge. Dog kanskje ikke så frodige som naboen sine (bildet under). Jeg er fascinert av denne majestetiske og vakre stauden.


Selv om rådyrene dessverre forsyner seg av noe (Revira fungerer ikke for meg i år), er det en helt del som blomstrer i hagen. Det går i blått, rosa, hvitt og lilla.


Jeg nyter både duften og synet av mine vakre New Dawn, som har kommet et godt stykke opp på veggen. Heldigvis rører ikke rådyrene disse.


Jeg tar med et bilde av deler av huset vårt for å vise hvor glad jeg er i klatreplanter. Her er det både villvin, klatreroser og klematis.


Til slutt et sommermotiv.

Det er deilig med sommer!

1 kommentar:

Katy Noelle sa...

I am so happy for you and your new wicker couch. Sitting outside, in the summer, in a pretty surrounding....it's such a simple pleasure and a deep joy!=]

Love,

Katy Noelle