fredag 6. februar 2009

Jeg samler opp motivasjon

Foto: Nooriamannen

Jeg har en hel rekke oppussingsprosjekter på planen denne våren, og jeg samler opp motivasjon til å gå i gang. I fjor gjorde vi ganske mye på eiendommen og i huset (i tillegg til å lage mirakelet i vaskevannsfatet ;-). Vi

  • bygget garasje
  • gjorde mye i hagen (ettersom vi endelig visste hvordan
    eiendommen skulle være)
  • pusset opp en hel de møbler og
  • malte kjøkkenet.


Foto: Nooriamannen
I år har jeg planer om å male og skifte innredning i toalettrommet i hovedetasjen, og male gangen og ett eller to soverom i øverste etasje. Dette kommer i tillegg til planene vi har utenfor huset, noe jeg skal komme tilbake til ved en senere anledning.

Som det fremgår av bloggen, holdt jeg i høst på helt frem til jul, ja faktisk til første juledag. Jeg kjenner derfor at jeg ikke er helt klar til å gå i gang med nye prosjekter enda. I mellomtiden pusler jeg med andre ting.
Denne uken har jeg feks laget hettegensre i ullfilt.
Først og fremst har jeg laget gensre til gutter. Med unntak av ett antrekk fra Tina Wodstrup, har jeg har ikke funnet den typen nostalgiske klær til gutter som jeg liker noe sted. Til jentene finner vi klær i den stilen hos Noa Noa og en hel del andre merker. Jeg har imidlertid tatt sjeen i egen hånd når det gjelder gutta.
Foto: Nooria
Genseren under er ikke helt ferdig og lommen er festet med nåler.

Foto: Nooria

God helg!

12 kommentarer:

Jannicke sa...

For et flott bilde! En nydelig baby :o).
Imponert over alt du får gjort og alle planene du har!
God helg til deg!

Hulda sa...

Dere var virkelig produktive i fjor, det forstår jeg. :) Så fint bilde av den lille. Flotte gensere du har sydd i ullfilt, blir ekstra fine med de lommene på.

Nina i Paradiset sa...

For noen flotte gensere da! Kjempeflink!!
Søtt bilde av baby i balje. :)

Ønsker deg en flott helg!

My home is my Castle sa...

neimen for et nyyydelig bilde av en nyyydelig baby :))
Smeltet helt ;)

Klem,Kari

Lisemoren sa...

Flotte hettegensere, skal si du imponerer. Tenker gutten din likte den og : )

Hege sa...

Kom tilfeldigvis over bloggen din då eg søkte på ullfilt, og falt pladask for dine nostalgiske gutekle! Heilt einig med deg at det er eit marked for slikt! Kjem tilbake snart for å sjå meir..

mali-mo sa...

For et herlig bilde av den vesle gullklumpen i baljen ;) Kjempefint!

Flotte gensere du har sydd også ;)

Synnøve sa...

For en flott baby og bildet:))
Skjønner at du er litt lei når dere gjorde så mye i fjor.
kjempefin genser du har laget:)

Anonym sa...

Herlig bilde : og nydelig baby. Liker veldig godt stilen din og de nostalgiske gutteklærne.. Ikee like lett å finne som til jentenr nei.
Ønsker deg en god uke :)

Mia sa...

Skal si dere fikk utrettet masse ifjor (bildet av det lille mirakelet er bare alldeles bedårende!) og er fulle av pågangsmot for dette året også. Jeg er imponert og gelder meg til å følge med dere.

Så vil jeg gi en stooor takk til deg for ditt herlige kommentar i bloggen min, jeg ble båre rørt og glad, faktisk til de grader at jeg leste kommentaren din høye til min kjære (og det er ikke noe jeg har for vane å gjøre). Etter å ha hørt på hva du hadde skrevet var hans umiddelbare kommentar "si at hun er hjertelig velkommen, så skal hun få både te og sjokoladekake på terrassen og omvisning i hagen". Så det så, nå er du offisielt invitert!

Stjernebarna sa...

så nydelig baby bilde:-) har lagt deg til i blogg listen min.
blir koslig å følge med deg fremmover:-)

ha en fin helg.

*Randi*

idémakeriet sa...

Tack snälla du för den rara kommentaren. Självklart gäller det även när man har länkat för länge sedan. Jag har lagt upp dig som min länkvän och beställer du i framtiden något av mig får du 10%rabatt.
Är det din lilla som hänger i badbaljan? Vilken otroligt fin bild.
Happy Valentin min vän.
Kram Gerda