torsdag 5. august 2010

Tanker fra min lille oase


Fire søte små sover og jeg nyter stillheten her i min lille oase (en av de fire er en kamerat av eldstemann). Ferien går mot slutten, en intens ferie med tre livlige, herlige, vakre, meningssterke små mennesker. Nooriamannen og jeg har ikke kjedet oss!



Vi to er så lykkelige nå over alt vi har fått gjort her hjemme. Forhåpentligvis blir hjemmet vårt litt mer praktisk enn det har vært før (ikke at jeg skal klage på utgangspunktet heller!). Vi har gjort i stand soverom til eldstemann, ordnet litt på rommet til de to andre, malt diverse rom, hyller, skap mm, skrudd opp hyller alle steder det er plass til en (også rent estetisk), byttet ut fryseren med fryseskap slik at plass frigjøres til annen logistikk.


Det jeg gleder meg aller mest til å vise dere er de nye åpne hyllene på kjøkkenet. Knektene er på plass, men hyllene mangler et siste strøk med maling på den ene siden. Kjøkkenet blir mer åpent og luftig med de nye hyllene enn med det vitrineskapet vi opprinnelig hadde. På bildet over ser du forresten en av mine favoritter blant interiørbladene. Bolig pluss gir meg masse ideer og inspirasjon!


En annen favoritt som har seilt høyt opp på listen er Isabellas. Jeg lot meg virkelig inspirere av siste nummer før sommerferien, noe som har medført denne stortstilte aktiviteten med å skru opp hyller og kjøp av kurver, bokser og kasser (sistnevnte kjøpte jeg på loppiser i Småland). Kurven på bildet over kjøpte jeg må Home and Cottage forleden. Jeg liker den butikken!


Når jeg er inne på innkjøp, så må jeg også vise dere apotekerglasset på bildet over som jeg kjøpte sammen med ett til på en liten loppis i Mariannelund. Jeg hadde gitt opp å finne noe spennende der, men i det jeg var på vei ut døren så jeg disse glassene. De er så fine! Skap, gamle kasser, filleryer og andre loppisfunn jeg har gjort i ferien skal dere få se senere.

Vi blogges!

6 kommentarer:

Christina Mari sa...

Høres ut som dere har hatt en flott sommer & fått gjort masse ting. Herlig!
Her er ferien snart ferdig,mandagen kommer hverdagen tilbake.. Godt det å da.

MODERN COUNTRY sa...

Hei Nooria!

Endelig litt tid for å blogges igjen :) Så fint at du har hatt en deilig sommer med både familie og fullførte prosjekter. Det gir nok mye ekstra kraft fremover, og vel fortjent. Vi har også kost oss her i Øst. Alle har vi nok godt av en sommer med litt ektra Lykke for å komme oss gjennom en mørk og kald vintersesong. Ikke for det, jeg er også glad i vinter med sol og rim på trærne!

Du har det så hyggelig i uterommet ditt. Ekstra koselig med hyller, levende lys og myke puter. Jeg hadde veldig gjerne satt meg ned litt med deg i kveld :)

Klem Aina

MODERN COUNTRY sa...

Det kan vel hende jeg også gjør ! :)

Anonym sa...

Så koselig uteplass dere har!
Skjønner at du koser deg her:)
Blir spennende og se på hylleprosjektene dine, og loppisfunnene fremover!
Er veldig glad i både Bolig Plus og Isabellas, men nå må det vel snart komme ut nye??
Kikker i bladhyllene hver gang men neida ikke noe nytt ennå...
klem Laila

Villa von Krogh sa...

Nydelig hjemmet ditt er. Virkelig!

Har du vært i Vakre Hjem? Jeg kan evt anbefale deg til to damer som sender inn til de. Damene lurte nemlig på om jeg visste om noen i Oslo eller Akershus.

Hyllene ja, de er å se i flere hjem... Så de med samme knekter i 2 forskjellige reportasjer i siste Vakre Hjem. :)
Gleder meg til å se deres!

God helg fra meg.

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg
Så fantastiske stemningsbilder. Den verandaen kunne jeg hatt!Min ser ikke ut. Den har ikke blitt tatt hånd om i hele sommer og nå er været bare høstvær så bruker jeg tid på å gjøre det koselig innendørs. Hvis det skulle være slik at august blir en deilig august skal jeg pynte å stæsje igjen med bildene dine som inspirasjon.

Du har en fantastisk inspirerende blogg. Butikk bloggen deres også :)