lørdag 9. november 2013

Mestringsfølelse



I dag startet jeg og mannen dagen med å løpe intervaller på idrettsbanen. Jeg har ikke trent hurtighet før, og det gikk ikke veldig fort, men nå er vi i gang med intervalltrening. Det er jeg glad for!

Jeg har i grunnen hatt en ganske god treningsuke. De tre første dagene i et knøttlite treningsrom på et hotell (reise i forbindelse med jobb), så pilates på torsdag og en lang økt på treningssenteret i går med kondis og styrke. Hvorfor forteller jeg dette? Jo fordi jeg har lyst til å dele følelsen det gir å mestre dag ut og dag inn med trening. For to år siden var jeg veldig sliten etter måneder med sykdom. Så bestemte jeg meg for å gjøre et grep med livsstilen og det har jeg gjennomført. Du aner ikke for en mestringsfølelse det gir! Følelsen av at når jeg klarer dette, så kan jeg klare hva som helst.

Jeg fant ut at jeg måtte skrive dette da jeg leste en kommentar fra Hedda Kise som er på forsiden av månedens utgave av bladet I Form. Hun har også vært gjennom krevende år og opplever at trening hjelper henne å mestre. Jeg følger henne på Instagram og blir stadig inspirert.

PS! Bildet øverst er smoothien jeg lagde meg i dag etter å ha løpt intervaller. Den er laget av blåbær, banan, grønnkål, vaniljepulver, eggeplomme og cocosvann, og toppet med hampfrø og granateple. De tre første og sistnevnte fordi de er næringsrike og full av antioksidanter, vaniljepulver fordi det gir kjempegod smak, eggeplomme og hampfrø for protein (gjør smoothien til et helhetlig måltid) og diverse andre næringsstoffer og kokosvann fordi den har diverse gode helsefordeler og gir kroppen det den trenger etter trening.

En ting til: Dette innlegget er ikke ment som en oppfordring til andre om å trene hver dag. Jeg sørger for en liten økt med fysiske aktivitet hver dag fordi jeg fant ut at det gir meg energi til å leve livet mitt.


1 kommentar:

AstridVU sa...

Et kjempefint og inspirerende innlegg, kjære du! Og jeg er så dypt imponert over innsatsen du har lagt ned og standhaftigheten du viser. Flink OG fin, er du!

God søndag til deg og dine!