søndag 10. november 2013

Sukkersøtt



På KK sine nettsider kan man i dag lese om at det er viktig å redusere sukkerinntaket for å gå ned i vekt. Enda viktigere synes jeg informasjonen er om hvor viktig det er for helsen å kutte sukkerinntaket. Selv har jeg ikke spist sukker på snart tre år. Det vil i praksis si at jeg ikke spiser kaker, godteri, syltetøy eller andre søtsaker. Resultatet jeg ser nå er energi, ren hud, er sjelden forkjølet, har blitt kvitt søtsug og klarer derfor uten problem å spise sunt hver dag (før slet jeg veldig med søtsug og stadige sprekk i gode forsetter). Jeg har for lenge siden stabilsert vekten 25 kg under der jeg var før jeg kuttet sukker.

Nå høres jeg kanskje ut som en asket, men det er jeg ikke. Faktisk vil jeg heller kalle meg en livsnyter. Jeg har bare byttet ut sukker med andre former for nytelse. Fokuset er et annet sted, og siden jeg nå har jevnt blodsukker, driver ikke kroppen og stadig krever søtt.

Vi blogges!

1 kommentar:

Jenny sa...

Heja dig! Jag hoppas att fler människor får uppleva hur befriande det är att leva utan socker. Du är en inspiration!