lørdag 14. april 2012

En dag i flyt



I dag har jeg vært i flyt. Jeg har nemlig holdt på i hagen i timesvis, og når jeg holder på der står tiden stille. Skuldrene senkes og tankene surrer rundt uten noe stress. Det sies at den som har en hage å pusle i blir gammel, og jeg opplever hvertfall hagearbeid som helsebringende. Meditasjon, fysisk aktivitet og frisk luft på en gang. 



Tanken på alt det vakre som skal gro frem er i tillegg tilfredsstillende. En av de tingene vi har fått gjort er å montere opp espalieer til våre to New Dawn (bildene er tatt etter at det begynte å bli kveld). Rosebuskene har blitt ganske store nå, og jeg har et håp om at de i år skal begynne å ligne den rosa skyen jeg har drømt om (det er lov å drømme ikke sant ;-). 

Et praktisk tips til andre som skal montere espalie på veggen, er å bruke vinkelkroker. Da kan du nemlig vippe krokene rundt og å ta ned espalieen når du skal male veggen.

1 kommentar:

duBedåre sa...

Høres ut som en herlig dag i hagen! (0: