lørdag 27. oktober 2012

Viktig nok?




I dag tidlig kom jeg over denne artikkelen skrevet av Christine Koht tidligere i år, om hvordan vi skal få til alt, og ingen ting skal virke vanskelig. Hun har mange gode poenger, og jeg er veldig enig i at mange av oss forsøker å rekke over vel mye. Når jeg blogger om mine livsstilsendringer, ønsker jeg ikke å bidra til et slikt kollektivt press om å være vellykket. Det er mye jeg selv ikke rekker som jeg gjerne skulle hatt tid til. Jeg har imidlertid gjort meg opp en vurdering av hva jeg vil prioritere over alt annet. En klok mann jeg kjenner sa i et foredrag en gang at "det som er viktig nok, det får man tid til". For meg har trening og sunt kosthold kommet øverst på prioriteringslista (sammen med jobb og familie selvsagt). Jeg forsaker mye annet, for å få til dette, men det er et valg jeg har gjort. Det vil si det er vel et valg jeg gjør hver dag. Om du sliter med å "få tid til", vil jeg anbefale deg å vurdere "er det viktig nok". Det som ikke er viktig nok til å komme øverst på lista må man rett og slett legge litt bort.

Ingen kommentarer: