søndag 28. oktober 2012

Skjønnheten kommer innenfra




Min kjære kommenterte forleden at jeg har fått mykere hud, noe som inspirerte til et blogginnlegg. Jeg har nemlig fått lignende tilbakemeldinger fra et par hudterapeuter det siste året.

Hvilke dyre hudpleieprodukter har så gitt meg dette resultatet? Vel, jeg har forsøkt å besvare spørsmålet ved hjelp av bildet over, og tittelen på innlegget: Kosthold med mye grønnsaker, sunne fettsyrer (som linfrøolje og fiskeolje) og antioksidanter (bl.a fra blåbær, grønnkål, granateple og mandler). Dette har jeg kombinert med kondisjonstrening som øker cellenes oksygentilførsel og avspenning som forebygger stress (Qi gong, kajakkpadling mm).

Jeg bruker selvsagt noen hudpleieprodukter også, men de får være tema for et annet blogginnlegg.

Ha en fortsatt god søndag! Her er det søndagskos som gjelder.

3 kommentarer:

Grip dagen sa...

Synes du er knalltøff som klarer å leve slik.
Jeg er også opptatt av å leve sunt. Har lest og hørt mange foredrag om temaet. Jobbet også en periode med helsekort og lærte mye nyttig. Jeg drar ikke ferdigprodukter og mange E-stoffer inn i heimen. Er redd for hva de kan føre til i kroppene våre.
Så når vi skal kose oss, baker vi noe, eller spiser litt sjokolade.
Siden vi ikke har tid å bake ofte, blir det ikke mye søtt.
Ungene savner ikke smågodt og brus. De er ikke vant med det, så kroppen har ikke behov for denslags.
Det er vanene det kommer an på.
Lykke til videre.
Klem Marit

Janna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.