mandag 5. april 2010

No livnar det ENDELIG i lundar! Finally springtime!

De siste årene har jeg ikke klart å reise hjemmefra i påsken. Jeg simpelten må være hjemme for å se at det skjer! At våren inntar hagen. Denne gangen startet vi ut med masse snø, men nå på slutten har det gått den veien jeg ønsket. Snøen er nesten borte og solen har erstattet regn. Jeg har vel forresten sjelden gledet meg sånn over regn som jeg gjorde tidligere denne uken... og det i ferien! Daglig har jeg tatt flere turer i hagen for å studere forandringene, og da har det også blitt til at jeg har hjulpet naturen. Minstemann på 1  1/2 har bidratt. Han så at jeg fjernet løv fra bedene og tenkte nok at han måtte hjelpe til. Han kom gjerne å ga meg et eikeblad eller to ;-).

Finally springtime! My husband went out yesterday looking for signs of spring! Look what he found!

De aller siste dagene har min tålmodighet blitt belønnet. No livnar det i lundar! Nooriamannen tok med seg de to minste og kameraet, for å dokumentere endringene i går formiddag. Bildene viser hva de fant (Et par av de siste er tatt hos en god venninne og nabo).

I am so happy that spring is finally here!

Foto: Nooriamannen

16 kommentarer:

Lilliannes verden sa...

Ja, no livnar det endelig i lundar! :)
Det er fantastisk deilig når våren kjem. Bilda dine var jo proppa med vårstemning :D
God påske vidare :)

Tonerose sa...

Herlige kolasjer du har laget! Herlig vårlig! :o) Her har det også regnet en del, og jeg har også vært glad for det (!) - men såklart enda mer glad for solskinnet innimellom. Så nå har snøen minket drastisk ute, og jeg har til og med fått se de første små spirene på krokus og tulipaner. Deilig!

Så herlig minstemann er som hjelper til, hihi!

Håper du får en vidunderig dag med familien din!

Liza sa...

Kjempefine bilder!
Gleder meg over våren jeg også.
Ha en fin dag.

Jannicke sa...

...våren er mer enn velkommen ja :o)

Herlige bilder!

Klem J.

micano sa...

Enig! Det er sååå deilig at det spirer og gror ute!! :-)
Jeg har dessverre ingen hage, men gleder meg til å plante i krukker ute på platten. :-)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja det er bare så herlig å følge med på hva som skjer ute nå. Også er det så mye mer vår på hytta. Skulle gjerne ha vært der hele våren.

Kos deg videre med vårsprett.

Mitt hvite hus sa...

Herlige vår blir ønsket varmt velkommen.. den flotteste årstiden spør du meg.. å se at det spirer og gror er deilig..

klem Kerstin

IngunnBW sa...

Så herlig det lille bildet i collagen av de to små barna var! Særlig den minste som stabber avsted i lette vårklær :) Hittil har våren bare vært innom og hilst på som snarest, venter bare på at den kan slå seg ned over en lengre periode. Det meste står i stampe i haven, det eneste jeg kan se noe bevegelse på er juleroseneknoppene som nesten er sprekkeferdige :)

josimo sa...

Du har en kjempevakker bblogg med mye flotte motiver og bilder

Unknown sa...

Hei vennnen,
hagegleden din er vidunderlig! Jeg har kjøpt meg litt hageglede og det er jo første våren og sommeren i dette huset, så det blir spennende å se hva som kommer opp. OM det kommer noe opp...
Bloggen er for øyeblikket reddet... Jeg øver meg på å være uflink ;-)
Glad i deg også!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan
Ah, herlige bilder. Nå er det bare til å nyte, fineste tiden foran oss.
Klem

Margrethes hus og hage sa...

Ja er det ikke herlig med våren? Deilig å se at det begynner å titte opp av jorda.

Jeg har krokus i plenen oppe ved huset, og en stor flate nedenfor huset. Der hadde jeg tenkt å sette ned scilla men det ble ikke i høst. Men det kommer. Det er yndige blomster!
Det er sikkert vakkert i plenen din når de står i blomst!

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

MissMette sa...

Ja, det er såååå deilig med vår!!! kjenner det kribbler i fingrene til å få holde på litt i hagen :) Flotte bilder du viser også. Ha en fin kveld og uke videre. Klem fra Mette

Anonym sa...

An indication that baby is not feeling well
is through her or his temperature only. For example,
a family may have tried valiantly to help keep sugar products away
from their child's diet, but once other caretakers are involved with all the child, the sugar rules gets broken.

My web-site ... http://www.ultimate-wuerzburg.de

Anonym sa...

The electrical power that opens and closes the
doors in the locks, having said that, depends on human operators to retain the hydroelectric generators.

Which is worse, a torn rain-fly on the $30 tent, or perhaps a torn rain-fly on the $600 tent.


Feel free to surf to my weblog; best stainless cookware

Anonym sa...

I have seen my moms arthritis soreness go away, I have seen
my sisters carpel tunnel pain go away, I have
seen my friend with reduce back discomfort talk about his discomfort gone.
We are a fighter normally looking to get a trigger or figure
with which to complete battle.

Feel free to surf to my web page: Critical Aspects For inversion table - An Intro