søndag 15. august 2010

Gutterom under oppussing


Rommet til storebror er under oppussing, og her er noen glimt. Dette rommet hadde umalte tak og lister, i tillegg til en nyoppsatt vegg. Alt dette og de veggene som var malt tidligere, har jeg malt egghvitt i sommer. Det tar tid å få et rom ferdig her i huset, men han har fått opp to hengestoler og to enkle hyller, i tillegg til sengen sin selvsagt. Hyllene har vi laget av grovhøvlet plank som har ligget ute i regnet noen dager, og er beiset i fargen drivved. Hylleknektene er fra IKEA, og er beiset i samme farge.


Før helgen fant jeg akkurat en sånn lampe som jeg har ønsket å ha på rommet hans. Foreløpig tjener to av kassene jeg kjøpte på loppis i sommer som bokhyller.


Storebror er snart syv år, og vi satser på en langt røffere stil enn barnerommet han har delt med sin lillesøster.

Både han og jeg ser frem til at vi skal bære inn det gamle klesskapet vi kjøpte på en bruktbutikk i Telemark. Dvs det er egentlig et gammelt pidestallskap. Jeg har malt det hvitt (etter hans ønske), og jeg drøyer litt med å ta det inn fra garasjen siden det er malt med oljemaling.

Ha en fin uke!
PS! August er også en deilig sommermåned

10 kommentarer:

Tulip sa...

Flott blogg, har kikket litt rundt her inne!

Røft og flott gutterom han får. Skjønner godt han er fornøyd:)ha en fin kveld!

Ruter & Hjerter sa...

Herlig og flott med litt ny inspirasjon til guterom! Vi har to små gutter som deler rom, men det blir gøy når de skal få hvert sitt:) Likte spesielt godt hyllene!

Lotta sa...

Bærre lekkert... Gleder meg til å se når ferdig:)

perler på en snor sa...

Så tøfft det blir!
Likte de kassene du har funnet på loppis!:)

Anonym sa...

Spennende å se oppussing av gutterom! Har jo jenter selv som har det hvitt, søtt og romantiskt..
Synes du er virkelig flink til å skape en gjennomført, litt tøff stil :)
Flotte hyller, og morsomt med hengestol på rommet!
klem Laila

Anette {foreldremanualen} sa...

Gleder meg til å se mer av rommet når det blir ferdig! :-)

Katy Noelle sa...

Hello! I have been enjoying your blog posts for about a month, now. You have very lovely photos and aura to your blog but, I wonder, would you be willing to put in a translator? If not, I'll just be content to catch your glow from the photos. =]

Love, Katy Noelle

Unknown sa...

Hallo kjære,
HVOR ble sommeren av...? Det har gått så fort, så fort... Vi har kost oss stort! Men jeg skulle jo se hagen din i blomst...
Ennå ikke for sent, som du sier, augsut er også en fin sommermåned.
Jobbstart torsdag, men jeg jobber jo ikke hele døgnet (hvis man ser bort fra unger og hjem.. ).
God klem ~

Min Still By Maia sa...

Så fin stil du har! Likte kjempegodt de gamle kassene!

KLEM

Yvonne sa...

veldig stilig bokhylle du har laget til! prøver å finne noe inspirasjon til gutte rom men det er ikke så lett synes jeg... takk for litt inspirasjon hos deg:)