søndag 6. juni 2010

På gang



Det er mye på gang i hagen nå. Peonenes knopper vokser for hver dag. Klatrerne har høy fart oppover, ikke minst min to år gamle klematis Hagley hybrid som allerede er over gelenderet på verandaen, lengre enn den noen gang kom i fjor. Frøene jeg sådde forrige uke spirer som bare det! Rosene mine har begynt å få knopper og mine Rhododendron blomstrer. Jeg prøver å ta det rolig om dagen, og det er herlig å se at det likevel er masse på gang :-).


En annen herlig ting: Jeg har endelig fått meg espressomaskin :-). Noen som har erfaring med denne (Krups, Espresseria automatic)?
Ønsker deg en god søndag!
Foto: Nooriamannen (med unntak av bildet av KRUPS-maskinen som er lånt av www.komplett.no)

7 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelig blomstring hos deg. Så vakre blomsterbilder du viser. Her nord må vi vente enda en stund på disse blomstene, men de kommer her også. :)

purglede sa...

Den fineste tida er nå når alt vokser og gro, ikke sant?
Når grøftekantene bugner av blomster og alt gror seg til i blomsterbedene. HERLIG!!!!!
God uke til deg:)

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej...och tack för din visit på min blogg :) Här hittade jag in till en riktig pärla! Vilken härlig blogg du har. Jag lade in dig som en länk på min blogg under "T R Ä D G Å R D S - godbitar plockade från inrednings bloggar".
Ha det gött!!

Margrethes hus og hage sa...

Så flott det blomstrer hos deg :) Det er vikrelig en vakker årstid nå, med mye som springer ut.

Jeg plantet Hagly Hybrid i fjor, og hadde håpet den ville klatre opp i et gammelt epletre, men foreløpig er den ikke i riktig klatremodus. Kanskje den ikke liker seg så godt der den står? Uansett, det er en vakker klematis, som jeg håper kommer seg med tid og stunder!

Ønsker deg en fin dag. Hilsen Margrethe

Inger sa...

Vi har mycket fint att se fram emot nu, rosor, klematis och annat:)
Ha det gott!

Les Cotrions sa...

Thank you for your sweet words! I'm very happy if you add my blog to your bloglist! I'll do the same with yours!!! Stunning images you show!!!
A nice day to you!
vale

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så hyggelige bilder :)

Gleder meg til det er mer enn gress (som bare gror) og byggeplass her!

Håper du har en flott onsdag!

Vibeke :)