torsdag 3. juni 2010

Sliter du med at rådyr spiser rosene og tulipanene dine?


På grunn av mye rådyr på eiendommen har jeg hittil ikke plantet tulipaner. Jeg har i tillegg plantet få rosebusker, og de jeg har hatt har jeg passet på som en hauk. Nå har jeg fått nytt mot og har planer om å plante masse tulipanløker til høsten. Årsaken til dette er Revira som jeg har kjøpt på http://www.solfang.no/.



Jeg så et fantastisk fint tulipanbed i nabolaget i fjor hvor dette middelet var brukt, og troen er derfor stor. Det som er så flott er at det varer i 3-6 mnd. Det er et biologisk avskrekkingsmiddel og skal ikke være giftig.




Til slutt et bilde av fuglebadet som jeg lagde av rullestein i fjor. Nå har jeg plantet to sorter gress ved det i tillegg til staudene jeg plantet i fjor, og det gjenstår bare å finne hva den siste planten skal være. Den må ha et bladverk som står i spennende kontrast til gresset og staudene... antageligvis noen litt store blader... eller?

Ha en deilig sommeruke!

5 kommentarer:

Jannicke sa...

Rådyr høres eksotisk ut for en byjente som meg :o) Men jeg har ingen problemer med å skjønne at det kan være irriterende!
Så herlig bilder av dere i hengekøyen.. en fin måte å slappe av på! Jeg var au pair i USA i ungdommen, og da minstejenten jeg passet skulle ha sin daglige nap, da lå hun og jeg i en slik hengekøye og slappet av.. det var koselig!
Dorthea prosjektet høres spennende ut.. høres ut som at du også har det kjekt for tiden.
Og, du - tusen takk for koselig hilsen til meg!
Klem J.

Margrethes hus og hage sa...

Jeg bor helt i skogkanten, men har heldigvis ikke vært plaget med rådyr. Men kommer de, så har vi jo botemiddelet her.

Ha en fin helg. Hilsen Margrethe

AstridVU sa...

Så det ble et innlegg om det middelet ja - blir nok veldig satt pris på rundt omkring tenker jeg :)

Vil bare si TUSEN TAKK for meg!

Nooria sa...

Tusen takk damer for koselige innlegg :-). Det betyr mye for meg!

Elfrid sa...

Om du kan sjekke på solfang om de har avskrekkingsmiddel mot snø i juni også.... Send den nydelige damen også til NIB. God helg til dere;)