mandag 18. juni 2012

Fremgang



I dag har jeg lyst til å dele noe som betyr mye for meg. En kollega jeg har kjent i ti år kom bort til meg på jobb i dag med alvor i blikket og overbevisning i stemmen. Hun hadde behov for å si noe hun hadde tenkt på noen dager; "så lenge jeg har kjent deg, har du aldri sett så bra ut som du gjør nå". 


Om ikke med sånt alvor i blikket og med like sterke ord, får jeg lignende tilbakemeldinger daglig. Dette er selvfølgelig veldig hyggelig. Men det aller beste med det er bekreftelsen på at livsstilsendringen gir resultater. En livsstilsendring jeg først og fremst har gjort for å få god helse, energi og livsglede. 


Viktige elementer i min nye livsstil er
  • grønnsaker
  • kylling og fisk
  • nøtter og bær
  • alger og greens
  • omega 3
  • løping
  • qi gong
  • kajakk (nyhet!)
  • haging
  • godt med søvn
  • frisk luft
Det har vært en lang vei å komme dit jeg er i dag, men jeg kjenner på hele meg at dette er bra for meg. I tillegg gir det en enorm mestringsfølelse. Voldsoffer Runar Vincent Johannessen har uttrykt det slik "Hvert delmål jeg har nådd har vært godt for selvfølelsen min. Det gir meg håp for fremtiden at jeg får til noe i dag, det betyr at det ikke finnes noen grense for hva jeg vil få til i fremtiden”.

Til slutt noen kloke ord fra en ukjent:
Endring sikrer ikke nødvendigvis framgang, men framgang krever endring!

1 kommentar:

Marianne Leonora sa...

Dette var inspirerende. Jeg har lagt meg til som følger.Du kan besøke min blogg også hvis du har lyst på

www.marianneleonora.blogspot.com

Går og drømmer om å komme i gang med betre kosthold og trening også. Har 5 barn som spiser opp det meste av tiden. Men tror jeg må ta et grep nå for å betre helsen som du sier. Takk for inspirasjonen i hverfall og kloke ord.

hilsen Åsne