torsdag 21. juni 2012

Ren og økologisk egenpleie



Det siste året har jeg gått over til rene produkter, med minst mulig skadelige kjemikalier, og gjerne økologisk. Dette valget har jeg tatt fordi jeg ønsker å gi kroppen min de beste forutsetninger.

Noen av kremene har jeg byttet ut med olivenolje, kokosolje og eteriske oljer som rose og lavendel m.fl. Hvorfor smøre seg inn med masse kjemikalier når huden blir glansfull og myk av økologisk kaldpresset kokosolje? 

I tillegg har jeg funnet ut at det finnes flere merker som produserer rene, økologiske kvalitetsprodukter. På bildet over ser du min nye neglelakk, neglelakkfjerner og rouge fra Organic pharmacy og min nye rensegele fra Juice beauty. Disse kjøpte jeg på Gimle parfymeri for to dager siden, og jeg skal rapportere senere hvordan jeg opplever kvaliteten. Så langt virker det som rougen sitter like godt som min gamle favoritt fra Guerlain og at neglelakken sitter bra.

Min mest gledelige erfaring så langt, er at jeg har funnet rene gode hårprodukter som gir meg glansfullt hår og god styling, uten eksem i hodebunnen. I hele mitt liv har jeg bare akseptert problemene jeg har hatt med hodebunnen, men nå har jeg det altså ikke lenger (!) Dette takket være min nye frisør Lisbeth hos Basic hair. Hos Lisbeth får jeg også farget håret med kjempefin hårfarge uten parabener, sulfater og andre verstinger.

Dette var litt om mine erfaringer så langt. Er det flere enn meg som er opptatt av å bruke rene produkter uten de verste kjemikaliene?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hei.
Veldig inspirerende å lese både om disse produktene, men også om din livsstilendring som du skriver om nedenfor:) Flott å lese om at du har fått til en endring som gir så gode resultater:)
Jeg lurer litt på hva slags hårprodukter du bruker? Jeg er på utkikk etter gode produkter som hjelper tørr hodebunn...

Takknemlig for svar:)

Ha en fortsatt fin kveld:)
Klem Linda

Nooria sa...

Jeg bruker stylingprodukter fra Kevin Murphy og hårfarge fra Davines.

Shampo og balsam kjøper jeg på iHerb fra merket Dessert essence.

Nooria sa...

Veldig hyggelig å lese at du blir inspirert forresten!