lørdag 17. juli 2010

Lykken er...


Nå er vi godt i gang med første uke av ferien, og jeg nyter hvert sekund. Foreløpig har vi kost oss hjemme i vår egen lille oase, og ikke minst har vi fått gjort en del viktige ting. Med to rom og et tak som har blitt hvitmalt, en hel del nye hyller som er skrudd opp på vegger rundt omkring i huset, og to biler som er ryddet, støvsugd og vasket i hver krok, må jeg si at jeg opplever en liten lykkefølelse. Det er nesten sånn at jeg må si at Lykken er... :-))


Aller mest lykkelig er jeg nok for at jeg får masse tid med den kjekke fotografen, og mine tre små vidunderlige :-)... og gode venner! Forrige natten hadde vi seks unger her fra nesten to til ni år, og det var egentlig ganske herlig.

Bildene over og under viser noen av krukkene jeg har på verandaen. I kurven til høyre i bildet har jeg plantet en klematis som får bo der til sommeren er på hell. Da skal den ned i jorda. Jeg har satt kurven akkurat så langt ut at den får regnvann, samtidig som jeg har kunnet strekke selve planten innover mot utestua. Jeg gleder meg til å få et vell av lilla blomster oppover søylen og i taket :-).


I den andre sittekroken på verandaen har jeg de mer eksotiske plantene mine ;-). En Agapanthus (knoll som jeg tar inn i vinter), oliventreet og en solsikke som Nooriajenta har sådd i barnehagen.


Endelig har jeg fått meg majestetisk blå ridderspore! Det er jeg så glad for. Den er helt ung og ny i år, men jeg regner med at den blir nærmere to meter høy og en stor tue i årene fremover. Sammen med rosa kattost tror jeg det blir kjempefint.


Og så har jeg blitt pærebonde :-)). Jeg plantet mitt første pæretre for to år siden, og i år kan jeg endelig registrere at det bærer frukt.


Jeg har flere ganger tidligere vist dette bildet som har vært en inspirasjon for vårt gjerde.


Dersom du klikker på bildet nedenfor kan du kanskje skimte min rosa Louise Odier, i tillegg til stokkrosene som ikke blomstrer enda. Vi er på vei mot gjerdet som Nooriamannen bestemte at vi skulle ha (han fant frem inspirasjonsbildet og sa at "sånn vil jeg ha stakkittgjerdet vårt").


En liten stemningsrapport fra meg på en julidag. Vi legger bort prosjekter for en tid og skal bare kose oss sammen med gode venner. Jeg håper du også har det fint.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Deilig å få unna ting som må gjøres, er så deilig etterpå :) Har selv litt for mange prosjekter som jeg trodde jeg skulle få unna denne ferien, tror vist jeg klarer alt:)))
Ha en fin sommer med masse sol:)

Klem Anita

Hverdagen vår sa...

Nydelige bilder, her er vi ogsså klare for ferie, men fjell og vann som mål og masse kos med familien.

Nyt sommeren!

klem i fra Eli

Anonym sa...

Så koselig å høre at du har det bra og nyter deilige fridager med familie og venner!
Deilig å sette ned farten og bare kose seg.
Vi er klare for tre uker med ferie nå, og skal nyte hver eneste dag!
Flotte bilder! Vi skal også ha stakittgjerde, men i år er det garasje som skal bygges.
Kos deg videre!
klem Laila

Guttemamma sa...

Hei hei!
KOst meg med innleggene dine, har akkurat kommet hjem fra Rhodos hvor vi har vært de to siste ukene. Skulle så gjerne vært med til Mia...
Ha en fin ferie videre!!
klem