søndag 22. august 2010

Sensommer i hagen


I dag har vi feiret toårsdagen til minstemann. Etter syv år med nærmest konstant babytid, har vi nå tre barn som blir stadig mer selvstendige. Det har vært en utrolig lykkelig og meningsfull, og samtidig intens tid.


Ikke bare babytid er på hell, men også sommertiden. Likevel har vi denne helgen faktisk hatt full sommer. Hagen står fortsatt i full blomst, og en noe av det som har gledet meg den siste uken er denne blekrosa pionvalmuen som jeg sådde rett i kassen du ser på bildet. Jeg har sådd den sammen med Cosmos og en annen rosa sort som jeg ikke husker navnet på. Klikk gjerne på bildene for å se dem i større utgave.


Resultatet kom sent, men er veldig vakkert. Stokkrosene mine blomstrer også for fullt nå på sensommeren. Lite er så sjarmerende som stakittgjerde med stokkroser.


Langs stakittgjerdet har jeg også denne rosa Malvaen som jeg ikke vet hva heter. Jeg tok med meg noen frøstander som stakk ut i veien hos en venninne i fjor. Den ser ut som en gigantisk utgave av kattost men har enda lysere blomster. Er det noen som vet? Er det en slags kattost, eller er det kanskje en stokkrose (Malva regner jeg med at det er)? Klikk gjerne på bildene for å se dem i større utgave.

Ønsker deg en god uke!

Ingen kommentarer: