søndag 1. august 2010

Sommerprosjekter og åpning av ny Dorotheabutikk





Det er en deilig søndag morgen og jeg gleder meg til resten av dagen. Jeg koser meg når vi får gjennomført prosjekter vi lenge har planlagt i huset, og ikke minst når vi koser oss sammen og med gode venner. Denne dagen skal bringe alt dette :-).

Som jeg har fortalt tidligere blogger jeg for den skjønne butikken Dorothea. Det vil si de snart fire butikkene og en outlet. Dorothea åpner sin fjerde butikk 25. august, på Holmen senter i Asker (De andre er på Vinterbro, Mosseporten og Triaden Lørenskog). Dersom du ikke har vært innom Dorothea vil jeg anbale deg det på det sterkeste. Butikkene inneholder ca 500 kvm med vakre møbler, interiør, lamper, tapet, klær og sko for oss som liker nostalgi, landlig, fransk, vintage stil. For meg har det mistet mening å dra på shoppingferier etter at vi fikk Dorothea på Vinterbro. Jeg er også utrolig glad for at jeg får jobbe for Dorothea. I tillegg til at jeg elsker stilen, blir jeg lykkelig av å jobbe sammen med de menneskene... og da snakker jeg om alt fra ledelsen til de varme og nydelige jentene som jobber i butikkene. Jeg måtte bare nevne det sånn på en søndag morgen :-).

Nooria og Nooriamannens prosjekter for dagen:

- Male et 100 år gammelt pidestallskap som jeg fant på en bruktbutikk i Drangedal i sommer
- Kose oss med Nooriabarna :-)
- Male nye hyller som skal opp på kjøkkenveggen (et skap ble revet og veggen malt i går)
- Feste mine fiiine hylleknekter på kjøkkenveggen
- Kose oss med Nooriabarna :-)
- Flytte ut fryseboksen fra vaskerommet og sette på plass vårt nyinnkjøpte fryseskap (Hvilket betyr     mye bedre plass på vaskerommet og forhåpentligvis et enklere liv for en småbarnsfamilie med tre parkdress- og støvlebekledde barnehage og skole-barn)
- Kose oss med Nooriabarna :-)
-Rydde
- Kose oss sammen med gode venner

 Håper du også får en fin dag!



Pip studio: Et av de mange merkene Dorothea fører

6 kommentarer:

Anonym sa...

ønsker deg og dine en deilig søndag :) tror jammen jeg må innom en av de butikkene neste gang jeg er på østlandet!
klemmer til deg

Hulda sa...

Den er nok veldig spennende!! :)

Det flower-skiltet kjøpte jeg for noen år siden på et hagesenter.. vet dessverre ikke mer enn det. Men, det kan nok finnes i salg fortsatt rundt omkring.

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du er... mye å henge fingrene i ser jeg!

Lykke til..
klem

Heims verden sa...

Nydelig blogg du har:D

Lykke-Li sa...

Jeg elsker Dorothea, savner butikken på Vinterbro etter at jeg flyttet fra Østlandet. :o)

Du har en kjempefin blogg, og lager utrolig mye fint!

Ha en fortsatt fin sommer! :o)

Anonym sa...

Håper du fikk en like herlig søndag som du planla!
Spennende med åpning av ny butikk. Må innrømme at jeg ikke hadde hørt om Dorothea før, men det høres ut som en veldig spennende butikk som er verdt et ;)
Nydelig peon valmue i sort!
Jeg sådde peon valmue i lilla i våres, mange spennende varianter av disse herlige blomstene.
klem Laila