onsdag 13. mai 2009

Gråstein, lavendel, roser, sink, peoner, terakotta, pelargonia

Foto: Nooria
Som jeg har fortalt tidligere, elsker jeg kontraster. I hagen min vil jeg ha kontraster mellom blant annet sink, terrakotta og gråstein på den ene siden og lavendel, silkepeoner, roser og pelargonia på den andre. På bildet ser du den tidligere omtalte gangstien jeg har laget av naturstein, ut fra trappen og mot spiseplassen i hagen. Etter hvert skal spiseplassen få et gulv og overgangen mellom stien og spiseplassen ordnes. Jeg har ikke bestemt meg for hva som skal få vokse rundt steinene. Har du et forslag kanskje?
I dag har jeg vært i Sverige på loppis, og om du er nysgjerrig på hva jeg kjøpte der, må du stikke innom meg igjen senere (PS! Jeg fant skatten ;-).

7 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Så fint det var foran inngangspartiet deres.
Høres flott ut med de planten du ønsker i hagen din, kontraster er lekkert i hagen.

Spent på hva du har funnet loppis;)

Håper du og dine får en flott 17 mai

klem fra Eli

Maliva`s verden sa...

Jeg elsker også kontraster..så nå har jeg lagt deg som link inne hos meg,slik at jeg får fulgt deg utover sommeren...Er jo spent på hva du fant på loppis da???

LIVS LYST sa...

Kjempe koselig med en slik sti i hagen mellom grasstustene!! ;O)

Hilsen L-jo

Hulda sa...

Så spennende med skatten fra loppis i sverige. :) Jeg fant forresten også en skatt, på helgas loppis. Kom innom meg, om du vil se mer. :)

Josefine sa...

Halloen:)

For en koselig blogg du har! Jeg er som deg...liker kontraster.
Det er jo mye du kan plante rundt steinene. Hvis du har noe vintergrønt har du jo litt pynt hele året. Men vakkert hadde det jo blitt med lavendel også....eller peoner...eller en blomstrende hekk...osv

Takk for hyggelig besøk hos meg...ønsker deg en fin kveld

Landcharm sa...

Det høres ut som en herlig blanding av nydelige ting i din hage. Vi venter i spenning på funnene dine...

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Nydelig gangsti!!
Hvordan har du laget den,-støpt stein rett på bakken?
Utolig flott!


Ha en fin kveld!

Cat:-)