fredag 22. mai 2009

Stemninger fra en ung nostalgisk hage

Denne deilige uteplassen laget vi i fjor. Her kan vi sitte og kjenne de varmende strålene som kommer gjennom veggen, uten at det er full sol i ansiktet.
De siste to ukene har jeg jobbet mye i hagen. Jeg starter hagedagen med å ta med meg en stor kaffekopp, en pute (med rosa blomstermotiv, fra Villa collection) og skrivesaker, og setter meg på denne benken for å planlegge dagens gjøremål. På begge sidene av benken har jeg, som nevnt flere ganger tidligere plantet klatrerosen New dawn. Tenk så skjønt det blir å sitte under en rosa sky å dagdrømme... en gang i fremtiden.
Hagen min er veldig ung, og jeg gleder meg til å se roser, clematis, villvin, hortensia, eføy, frukttrær, gammeldagse stauder og bunndekkere vokse å gjøre hagen frodig... og litt vill. Foreløpig gleder jeg meg over at pelargoniane som jeg har overvintret har klart seg fint (som den på bildet over)
at jeg har klart å formere dem, blant annet med disse to små i blomsterkassen som henger under vinduet til redskapsskjulet vårt.
Jeg er også veldig glad for å se at clemtisene som jeg plantet i fjor ser ut til å trives godt.


og at hageputen som jeg sådde i fjor nå er fem frodige og flotte puter i den lille skråningen ved postkassen.


Jeg fortsetter å drømme om en velvoksen, litt vill, romantisk og nostalgisk hage.
Alle foto i innlegget: Nooria

4 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Hei, hei.
Jeg har også stor tro på New Dawn :-) Jeg plantet en i fjor som skal henge ned over en støttemur og den har blitt ganske kraftig allerede. I år kjøpte jeg en til som skal klatre oppover plattingen som lekehytten står på. Gleder meg til alt har vokst seg stort, men det blir nok noen år til...

Ønsker deg en riktig fin helg!

hege sa...

Her hos oss skal det også plantes New Dawn denne helgen - så fin blogg du har, kjekt å følge den. Ha en fin helg!

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg
Jeg suger til meg inspirasjon og gleder meg til å sette igang med forskellige hagesyssler når sola kommer.
Ha en nydelig fredag. Klem fra Elin:O)

Elisabeth F sa...

Hei
Jeg tror jeg tenker som deg om hage. Jeg drømmer om å få en nostalgisk hage med gamle planter som vokser inn i hverandre. Klematis, kaprifol og roser og slikt. Jeg bor i gammelt hus, så jeg er et stykke på vei allerede. Men jeg er amatør på feltet, så det tar litt tid å få ting som jeg vil. Koselig å lese i bloggen din.
:-)