fredag 17. juli 2009

Stemninger fra Noorias nostalgiske hage

Foto: Nooriamannen

Denne karen traff vi på da vi koste oss i hagen forleden.

Foto: Nooria

Jeg er stolt av at fjorårets sååing har resultert i frodige lavendel.

Foto: Nooria

Min etteårige Ipomea (Morning glory, Heavenly blue) holder stand, selv om den holdt på å visne hen under alt regnværet tidligere. Nå kommer det blomster på den.

Foto: Nooria

Nydelige Schnëwitten

Foto: Nooria
og like nydelige Louise Odier.

Foto: Nooria
Clematisen som jeg plantet i fjor trives veldig godt.

Foto: Nooriamannen
Vi koser oss med både blåbær, markjordbær, moreller og

Foto: Nooriamannen
bringebær.
Foto: Nooriamannen
Ha en deilig sommerdag!

8 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte stemningbilder fra hagen din :) Rosene er vakre!

Clematisen var kjempefin. Gleder meg til min vokser seg til, må nok vente til neste år for å se noe særlig mer blomstring enn det allerede er.

Padde av kul, da :)

Ha en fin helg! Hilsen Margrethe

moa sa...

..så skjønne bilder fra hagen din!
nydelige roser mmm...
og padden var jo litt søt han og da!

...fin lørdagskveld -
moaklem

Inger sa...

Tack för besök hos mig! Välkommen åter! Vilken fin blogg du har.

Dreamgirl sa...

Nydelige bilder og en nostaligisk stemning... Du er flink du Nooria!

KOS dere og NYT dagene!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Nooria!

Så koselig det var å høre fra deg igjen! Alltid :)
Jeg satt akkurat og lo av det du skrev om damen med tipset om blomster eng. Jeg gapskrattet høyt da du trodde hun solgte gressklippere, hihi

I år prøvde vi faktisk en blanding av villblomster og de har spirt og grodd seg til. Men som med mange andre planter er noen mer følsommme enn andre for næring i jorda. Er det mye skygge under treet? Kanskje dere kunne gjødsle og spa opp litt før du sådde? Nei hør på meg, her sitter jeg og gir råd jeg som ikke kan noen verdens ting :) Jeg bare prøver meg frem jeg. Jeg ble også stolt av å få til Lavendel som deg, så jeg skjønner du ble glad. Du tar så fine bilder i tillegg, de har litt magi over seg..Og så er det koselig med padde i hagen!

Klem Aina

Mia sa...

Du vet sikkert at det er et godt tegn når en se frosk i hagen sin... eller er det kanskje en padde i bildet ditt...? Uansett, det skal bety at hagen er i balanse, eller noe slikt. jeg er ihvertfall glad hver gang jeg ser en frosk i mine blomserbed.

Vakre og sommerlige bilder her hos deg, med nydelig Louise Odier, som jeg er en smule misunnerlig på. Min flyttet jeg i våres, siden den ikke trivdes der jeg hadde plantet den, til et nyt sted der den også ser ut til å mistrivdes. Jeg er redd det ikke finnes noen Lousie Odier i min hage neste sommer...

Jeg er hjemme hele sommeren, også i august, så det er bare å komme når du måtte ha lyst. Blomstringen er nok ikke så frodig mer da, men jeg håper det fortsatt vil være noe av interesse i hagen min... hihii

Nina i Paradiset sa...

Jeg har sådd lavendel i år, men ikke fått plantet den ut enda, dessverre!

Klematisen din var kjempeflott!! Og trekassen var så tøff!

Nooria sa...

Tusen takk for koselige kommentarer jenter! Vi reiste impulsivt på en liten ferietur til Danmark og kom igjen i dag, så nå skal jeg besøke bloggene deres :-).