torsdag 31. desember 2009

2009 - et kreativt år

Foto: Nooria

2009 har vært et intenst men på mange måter fantastisk år. For meg har det vært kreativitetens år. Jeg har sett tilbake på bildene jeg har brukt i bloggen, og valgt ut noen av de som betyr mest for meg.

Jeg elsker hyggelige selskaper, og et av de jeg selv arrangerte i fjor var jentefesten helt på starten av året. Dette bildet skaper derfor gode minner.

Foto: Nooria

Denne bokhyllen, som vi har satt opp under drageren i stua er jeg veldig fornøyd med. Ideen er signert Nooria og løsningen Nooriamannen ;-). Her får vi plass til mange bøker uten at de tar gulvplass. Faktisk gav bokhyllen og bøkene som fyller den mer sjel til en del av stua som tidligere var litt sjelløs.

Foto: Nooria

Denne vesken designet jeg helt på starten av året. 

Foto: Nooria

I løpet av vinteren fikk jeg utløp for mange ideer og det ble en helhet ut av det.

Foto: Nooriamannen

Litt lenger ut på våren lagde jeg denne kjolen til meg selv. Den er redesign og derfor helt alene i sitt slag.

Foto: Nooriamannen

På sommeren hadde jeg ansvaret for gourmetklubbens årlige sommerfest. Dessverre var vi ikke så heldig med været i år, men vi koste oss likevel :-).

Foto: Nooria

Masse kos ble det også i lysthuset til min venninne Elisabeth i 2009. Jeg vet ikke hvor mange skjønne kvelder vi har hatt i lysthuset, men bildet viser en av dem.

Foto: Nooria

2009 var det året hagen vår tok form. Her ser du barneføtter og barnehender som utforsker fuglebadet jeg lagde på forsommeren.

Foto: Nooriamannen

Helt siden vi kjøpte huset har jeg lett etter en oase i hagen. Den oppstod som vår nye utestue i sommer, etter at jeg fikk en gammel metallseng av en i familien til en venninne. Her koste vi oss masse, både ungene og vi voksne. Noen jentekvelder ble det også der :-).

Foto: Nooriamannen

I hagen fikk vi satt opp både stakittgjerde...

og en espaliee av armeringsjern. Som ved så mange andre prosjekter var jeg aktiv i idèfasen og Nooriamannen i realiseringen ;-).

Nedenfor kommer flere bilder som vekker gode minner om hageåret 2009.

Foto: Nooriamannen

Foto: Nooria

Foto: Nooria

Og noen bilder av mine tre små skjønne sommerbarn...

Foto: Nooriamannen


Foto:  Nooriamannen

Et av de få oppussingsprosjektene jeg fikk realisert i huset dette året. Jeg malte badet i hovedetasjen i fargen isvann, byttet lampe, rev ned innredning og erstattet den med et enkelt bord og en hylle.

Foto: Nooriamannen

Foto: Nooria

Høsten 2009 har vært preget av Det lille store julemarked. Det var fantastisk å være en del av det arbeidet, og jeg gleder meg allerede til neste gang.

Foto: Nooriamannen

Nå nyter vi fortsatt juleferien her i Nooriaheimen og lader opp til et nytt hektisk, krevende, meningsfullt og forhåpentligvis kreativt år.

Godt nytt år!

13 kommentarer:

Guttemamma sa...

KJære flinke og kreative deg!! Ønsker deg og dine et flott 2010,gøy å se kavalkaden din. Linker deg jeg,skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før...:)
Klem fra Anette i Drøbak

moa sa...

hei nooria -

ønsker deg et kreativt & vakkert 2010..
og takk for det gamle!
moaklem

Jannicke sa...

Ja, du er fantastisk flink og ikke minst kreativ!
Gleder meg til å se alt du finner på i 2010 ;o)
Håper det blir et flott år på alle måter ;o)

Godt Nytt År!!

Klem J.

Nooria sa...

Tusen takk jenter!

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Et riktig godt nytt år til deg kjære deg!
Klem fra Hanna

jannes hobbykrok sa...

Så spennende sammendrag!Elsker kjolen din!!!!Gleder meg til å følge deg i 2010!Godt nytt år!
Janne

Siren sa...

Takk så masse for hyggelig hilsning på bloggen min! :)Jeg må bare få si at hagen din ser helt fantastisk ut, flott og inspirerende! Ønsker deg alt godt i det nye året! Siren :)

ingvild sa...

Flotte bilder fra et kreativt år :)
Ønsker deg et godt nytt år.
Myrsnipa

Randi sa...

Heisann !
Godt Nytt År til deg,å takk for det gammle!!
Ja så har oss komt inn i årets første dag:))
Super flott kavalkade du har å vise,jammen har du vore kreativ og flink i 2009 ja!!Så mykje fint du har å vise oss.Å dei super søte ungane dine da!!
Ja da vil eg seie lykke til i året som har begynt til deg Nooria!Eg gledar meg til å følge deg!
PS! Eg har sendt deg ein mail eg;)
Nyttårsklem frå meg,Randi

Nooria sa...

Tusen takk alle dere skjønne damer! :-).

Randi, jeg har allerede svart deg.

Therese sa...

Hei hei til deg. Så koselig å komme inn til deg. En herlig blogg og en skjønn familie. Så flink du er. Stilig kjole. Ønsker deg et vakkert godt nyttår. Hilsen Therese fra Telemark.

CosiFanTutta sa...

Heisan, her var det en kreativ sjel, det er veldig tydelig! Jeg fant deg på sykroken, og tenkte jeg skulle titte innom. Her var det mye unikt, virkelig! Jeg syr ikke, men er amatørhekler :o) Den hvite vesken, er den heklet??? Den var praktfull! Sånn vil jeg også ha, hva slags garn er det og pinner?

Her må jeg bruke mere tid, men det har jeg ikke akkurat nå.
Ha en fin dag
Hejdå

Prinsesse Mari sa...

For et år du har lagt bak deg!!! Det må jeg si!!! Fantastisk delikat blogg du har!