søndag 20. desember 2009

Julestemning

Himlen i min famn er den vakreste julesangen jeg vet om. Hvert år gir den meg julestemning helt fra tidlig i førjulstiden. 

I dag skal vi bake kanelsnurrer og marsipansnurrer sammen med ungene, med julemusikk i bakgrunnen. Jeg fortalte i et tidligere innlegg at de blir nydelige om man erstatter kanel og sukker med små biter av marsipan. Det er forresten Nooriamannen som er bakesjef ;-).

Bildene i innlegget er fra pepperkakebakingen forrige helg. Begge bestemødrene var med. Det er en tradisjon som vi forsøker å opprettholde hvert år til tross for at mormor bor 150 mil nord for oss.

Både barna og vi voksne koste oss... noen også med å smake på pepperkakedeigen.

Nå skal vi spise frokost og tenne det fjerde adventslyset til ordene fra Inger Hagerup:

Vi tenner fire lys i dag og

lar dem brenne ned,

for lengsel, håp og fred,

men mest allikevel for fred

på denne lille jord

der menneskene bor.

Foto i innlegget: Pepperkakebaking: Nooriamannen. Første bilde: Nooria

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig med en slik pepperkakebaketradisjon :) Her har det blitt drumkaker i dag. Skikkelig julebakst det også :)

Ønsker deg en fin 4.søndag i advent. Hilsen Margrethe

moa sa...

så enig, så enig...himlen i min famn med carola er bare den aller nydeligste sang.....spiller den hver dag..
så koselig dere har hatt det med pepperkakebaking...
fortsatt fine førjulsdager til deg!
moaklem