mandag 28. desember 2009

Noorias nostalgiske jul


Det siste døgnet har vi hatt julegjester, og vi har vært fire voksne og seks herlige, aktive, søte og støyende barn. Det er utrolig koselig å tilbringe tiden sammen med gode venner i en deilige atmosfære av jul, levende lys, nostalgiske dufter og velsmakende mat.

Vennene våre ble noen timer forsinket i går, og mens barna ventet utålmodig

benyttet Nooriamannen og jeg tiden til å fotografere vår nostalgiske julestue. Det vil si at jeg stylet (les: ryddet bort leker og andre uroelementer ;-) og han tok bilder.

Nå er vennene våre reist igjen, og det merkes at det er tre barn mindre her.

Det er deilig å vite at vi skal ha ferie i en uke til og bare kose oss sammen. Riktignok skal vi ha og delta i flere juleselskaper senere i uka, så det blir ikke bare stille og rolig. 

Selv håper på litt tid til å sy også. Dessuten så må jeg planlegge jentefesten som jeg håper å få til i forbindelse med bursdagen min rett etter nyttår.

Trofaste lesere av bloggen min husker kanskje at jeg koste meg veldig med å planlegge og gjennomføre en slik fest i fjor, og det ga virkelig mersmak. 

Vi får se hva jeg får til. Nå skal jeg ut å lage snølykter sammen med storebror.

Vi blogges!

Alle foto i innlegget: Nooriamannen

6 kommentarer:

hjem hos linda sa...

Heisann!
Her var det kselige bilder med god stemning...

Ønsker deg og dine en koselig romjul!

Klæm Linda

jannes hobbykrok sa...

For en herlig blogg dette var!Har aldri vært innim her før,men kommer helt klart snart tilbake!Har skrollet meg nedover sidene,og kost meg masse!
Ha fortsatt fine juledager!
Janne

janne - kathrine sa...

Hei.
Så koselig du har pyntet til jul :-)
Ønsker deg et riktig godt nytt år!
Hilsen JK

Akkurat passe Frø sa...

Mmmm! Så herlig stemning i bildene av julehuset ditt! Her i huset er det Frua som både rydder og tar bilder. Så langt har rydding tatt det meste av fototida... INGEN klage altså! Snekkeren har stått ved grytene!!!
Ønske deg herlige lange romjulsdagar og eit fantastisk år 2010!
:O) FrueFrøet

AstridVU sa...

Så fantastisk fine bilder av et helt vidunderlig vakkert hjem! Det oser av ro og harmoni, varme og glede - og det høres jammen ut som dere har hatt det akkurat slik i julen også! Håper det - og gleder meg til å lese mer av dine skriblerier og se flere bilder tatt av Nooriamannen! Et godt team er dere! Fortsatt god romjul!

Anonym sa...

Så fine bilder:-)
Fortsatt god romjul til deg og dine, kos dere!
Klem,Hege.