søndag 27. desember 2009

Det kommer stadig mer tid

Her i vesten snakker vi mye om at vi har dårlig tid, og at tiden løper fra oss. Sannheten er at vi stadig får mer tid. Etter hver natt kommer en ny dag... ja så langt har det hvertfall vært slik for meg ;-).

Nå er enda et år snart omme, og vi er på vei inn i et nytt. Jeg gleder meg over å se tilbake på et fantastisk rikt, kreativt, travelt, slitsomt (!!) og lykkelig år. Et høydepunkt i høst var Det lille store julemarked. Hva vil det neste bringe mon tro?

På interiørfronten har jeg selvsagt noen planer. I 2009 fikk jeg ikke gjort så mye mer innendørs enn en liten make over på et av badene. Jeg tror rett og slett at jeg var litt utmattet etter forrige interiørår ;-). Riktignok har jeg vært på en hel del loppemarkeder og pusset opp noen møbler, så litt har skjedd i 2009 også. I 2010 satser jeg på en real make over i loftsetasjen. Trappeoppgangen, vårt soverom og soverommet til minstemann skal endelig bli lyst og hyggelig. Jeg har bilder, møbler og lamper som venter på å bli en del av en sjarmerende helhet. 

Jeg må ferdigstille skatollet som jeg kjøpte på loppis i Sverige, og som lenge har ventet på siste finish.

Ute har vi også planer. Min viktigste jobb i 2010 blir å male gjerdet og siste rest på garasjen.

I tillegg kjenner jeg allerede at det begynner å krible etter å sette i gang med haging. Akkurat nå er hagen dekket av en meter nysnø, men allerede om noen uker kan jeg begynne å så inne ;-). Det skal hvertfall bli stokkroser, mer clematis og mer gammeldagse stauder. Jeg gleder meg til å se nye løkplanter som perleblomst, scilla og narsisser komme opp av jorda. Åhh det skal bli herlig!

Men nå skal jeg bare fortsette å slappe av å nyte julen...


for jeg regner med at det kommer masse tid. PS! Jeg sovnet på gulvet ved siden av Nooriajenta, mens hun utforsket det nye dukkehuset sitt julaften kveld. Dette bildet ble tatt like etter at jeg våknet av flere fotolinser som pekte mot meg ;-).

Yesterday is history

to morrow is a mystery

to day is a gift

That's why it is called the present!

Alle foto: Nooriamannen

8 kommentarer:

Fru Fly * Heidi sa...

Fin påminnelse, jeg kaver stadig med "for liten tid". Nydelige bilder og fine tanker du deler i bloggen. Ha fine førjulsdager! Klem fra Heidi

Villa von Krogh sa...

God dag heter det vel nå.... :)

Koselig bloggen din er.

Ønsker deg en fin dag! Juleklem Anine

Monica sa...

så hærlig påminnelse, og dete r jo så snat så sant bare det at den siden av saken ser vi jo ikke.. Nydelige bilder fra Nooriamannen:) Hærlig det dukkehuset til snuppa di, jeg har selv sett på det, men tror ikke vi skal ta helt av her... vi har allerede to dukkehus til prinsessa hihi... Så skjønt når dere ligger der på gulvet og slapper av, hærlig:) juleklem fra Monica

Kreoline sa...

Hei N., tiden er der, den må bare utnyttes riktig, men det klarer vi nok ikke alltid. Skjønne bilder, ha en fin dag i snøen. Klem.

adales verden sa...

hærlig innlegg, har notert sitatet i sitatboka mi;)
HA fortsatt god romjul og et flott nytt år

Anitas hus sa...

Det er forskjellen på optimisten og pessimisten... Desverre er jeg nok selv den som ser på tiden som blir for knapp istedet for all den tiden vi har foran oss, men takk for påminnelsen;)
Skjønne bilder og det så ordentlig kos ut på gulvet:)
Ha en fortsatt fin romjul.
Klem, Anita:O)

Mitt hvite hus sa...

Så fine ord...så viktige å ta med seg... Nydelige bilder også...
Nyt deilige romjulsdager.. året er ikke slutt enda... noen dager igjen..

Klem Kerstin

Kristins Hus sa...

Tusen takk for fin hilsen. Du har en nydelig blogg! Så koselig....Den roen ja, skulle ønske stillheten kunne senke seg litt oftere her i heimen. Barn, små og store, blir oppglødd og "vill" av alle inntrykk, gaver, godterier....vi voksne greier ikke alltid å få roet stemningen..
Skulle gjerne hatt en oppskrift på dette... ;-)
Ha fine dager videre,
Kristin