lørdag 5. desember 2009

Juleforberedelser

Nå har jeg begynt å lande etter julemarkedet vi hadde forrige helg. Det var fantastisk gøy, og vi hadde masse stemning, masse besøk og masse salg. Det lille store julemarked blir nok ikke bare en enkelthendelse, for dette ga mersmak :-).

Nå er det på tide å begynne med juleforberedelsene i heimen. Ungene har hver sin adventskalender med 24 pakker, men det er nok først og fremst takket være verdens snilleste mormor (storebror mener at hun er den snilleste i verden). Jeg har fått adventslys på plass både ute og inne, så litt førjulsstemning har vi. Julekrybben på bildet over har kommet ut av boden og skal snart på plass på pianoet. Den er jeg veldig glad i!

I dag skal Nooriajenta og jeg kjøpe julegaver. Forhåpentligvis rekker vi også en lokal ballettforestilling i ettermiddag. Jeg må også prøve å få tid til å sy julestrømpe til minstemann. 

Julestrømpene på bildet sydde jeg til de to største i fjor. De er laget av ullfilt og dekorert med blonder, et vintagebilde og et bilde av dem selv. Nooriajenta sin er hvit, mens storebror sin er gråbeige.

Baking tar vi neste helg tenker jeg. Da skal det bli pepperkaker og marsipansnurrer. De siste har vi funnet på selv og kan anbefales på det varmeste. Vi bytter ut sukker og kanel i kanelsnurrer med små marsipanbiter. Smakfullt!

Nevnte jeg at jeg skal sy ferdig noen barnekjoler som jeg har fått bestilling på?

Ha en fin dag, nå skal jeg spise deilig frokost med familien og planlegge denne førjulshelgen. 

4 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Tusen takk for den utrolige lekre vesken. Jeg har julemarked i gårdsbutikken denne helgen og har hatt mye å gjøre før det. Tusen takk igjen:-) Juleklem Siv

Jannicke sa...

Høres ut som at du har nok å henge fingrene i ;o)
men koselige ting er det jo ;o)
Likte så godt krybben m tilbehør ;o)
Det hører virkelig julen til...
Klem fra J.

Lille Liljehvit sa...

Hei hei :)

Så hyggelig å få kommentar på bloggen min :)

Jeg falt også for den nissen, da jeg så den i en blogg. Men jeg måtte innom et par nille'r før jeg fant den. Den er visst utsolgt i MANGE butikker :) er glad jeg fikk tak i den :)

Lykke til videre i julestria :)

Hilsen Lille LiljeHvit :)

Elisabeth sa...

Jeg satser på at det blir julemarked til nesteår også! Det var helt strålende.