fredag 18. desember 2009

Nå går vi snart inn i julen

Julegavene er pakket og sendt av gårde i posten, de viktiste jobbprosjektene er landet og barna er ferdig med nissefester, julebort og lucia. Det skal bli deilig med ferie sammen med de jeg elsker aller mest. 

Jeg er jo så heldig at jeg har er skjønn familie å feire sammen med. På denne tiden av året tenker jeg ekstra mye på de som ikke har det.


Juleforberedelsene hos oss har bestått av å bake pepperkaker med barna, gå på førjulsteater og samle oss rundt adventslysene på søndager. Det blir lite bakst og mer støv i krokene, men masse kos håper jeg.

Onsdag denne uken ba jeg venninnene mine til juleverksted. Alle hadde et lite alibi av et prosjekt med seg, men jeg tror vi skravlet mer enn vi produserte ;-). Og så drakk vi gløgg og smakte på familiens  pepperkaker. Kvelden hadde også en liten overraskelse å by på... en liten førjulskonsert med meg på sang og en venninne på piano. 

Denne helgen skal jeg lage julestrømpe til minstemann, få ordnet julesveisen og kjøpt juletre. Kanskje tenke etter en gang til om det er noen i omgangskretsen min som ikke har noen å feire jul med, som jeg kan invitere hjem til oss...

Ha en fin førjulshelg!

4 kommentarer:

Jannicke sa...

Så koselig du har pyntet.. Likte så godt kransen du har på glassdøren.. der satte du meg på en ide ;o)
Jeg har også vært og tittet på kjolene dine, herlighet så mye fint!! Nå håper jeg bare jeg kan få bli tante til en liten jente.. da skal hun få kjole fra deg ;o)
Høres ut som dere har herlige dager.. syntes prioriteringene dine på bruk av tid er veldig riktig :o) Vil også rose deg for tanken du har om å invitere en som sitter alene på julaften. Du er et godt menneske!
Klem J.

mali-mo sa...

Jeg er så enig i prioriteringene dine...her er det hybelulver i de fleste hjørnene, og jeghar ikke engang tomme kakebokser. Den ene jeg har er iallfall halvfull av små malie-pepperkaker. Har nesten ikke hjerte til å spise dem.

Julen er ikke bare god når man savner noen som ikke er lenger, det kjenner jeg hver dag. Det varmer virkelig å lese at du har omsorg for ikke bare dine nærmeste, men også for andre.

Ønsker deg en god helg!

Blå-hvit samlemani sa...

Nydelig pynt. Stilig med kulene i vinduene.

I morgen kommer dt snø her hos oss. Jeg gleder meg til det blir lysere ute, nå er det jo sa trist. Dersom det ligger til jul er det verdt å feire... uvanlig på vestlandet.

Ha en fin helg!

Kristin

MariMaja sa...

Hei;)
For en koselig blogg jeg fant her, masse flotte innlegg med nydelige bilder og en god dose inspirasjon;)
Her følger jeg gjerne med videre;)
ha en fin førjulstid;)