tirsdag 27. april 2010

Loppefangst + dreamteam


Hagen min har fått seg et nytt midtpunkt... en knall rød krakk. Jeg er så fornøyd med den, der den står og smiler til verden :-). Når nettene blir helt frostfrie skal den få en krukke med sommerblomster i. Kanskje noen knall rosa Cosmos.


Krakken er en del av helgens loppefangst. Jeg og storebror var kjempefornøyd med fangsten faktisk. Som du ser på bildet, fikk vi også tak i en liten slagbenk. Den skal være på det nye rommet hans. I tillegg fant vi det koselige trebordet med klaffer og en skuff (jeg har så gode minner fra tante Gerdas kjøkkenbord med skuff da jeg var barn!) og en enkel trebenk som jeg skal bruke til plantebord.
Storebror og jeg er et skikkelig dreamteam på loppemarked! Vi sikrer oss plass helt fremst i køen, og jeg holder han hardt i hånden. Avtalen er at at jeg drar han opp dersom han faller i folkemengden (hitill har så ikke skjedd!), og før klokken er slagen har vi pekt oss ut hva vi skal ha. Vi var begge veldig fornøyd med både oss selv og fangsten etterpå. Men vi "kranglet" litt
om hvem som skal ha bordet og krakken. Særlig siden krakken har fargen til fotballaget "hans", synes han det var vanskelig å akseptere at den skal stå ute i hagen, og ikke på det nye rommet hans. Kanskje han kan bruke den til fotballmål i stedet ;-).
Jeg måtte ta med et bilde av den fine gamle vasken jeg fikk tak i på den kjempekoselige jenteturen til Tønsberg som jeg skrev om her. Jeg er så fornøyd med den!
My oldest son and I visited a fleemarked this weekend. On the pictures you can see what we found. Both of us was very happy!

3 kommentarer:

Landcharm sa...

Ja, det var en bra fangst. Fint innslag med den røde krakken i hagen, det likte jeg. Ha en fin dag - nå kommer sola også!

Ann sa...

Fint blikkfang i hagen den gamle krakken! :)) Benken var også fin. Jeg har faktisk nøyaktig samme vasken. Har en foreløpig noe difus plan om å henge den på bodveggen ved siden av drivhuset og fylle den med sommerblomster... vi får se hva det blir til ;)

Ha en fin uke! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Hverdagen vår sa...

Nydelig:)
så heldige dere var, masse fint og krakken var utrolig fin der i hagen.
Nå får vi håpe våren kommer for fullt snart og at solen vil titte frem i dag er det grått og trist jeg får vel "sele" på å gå ut med lille Fiamor vår firbeinte

Ha en flott dag og fin uke

Klem fra Eli