onsdag 28. april 2010

Lyse tanker

Lyse tanker stod det i en av de magasinene som lå i postkassen min i går. Det minnet meg på at det er virkelig en tid hvor tankene er lyse. Denne tiden er så full av håp, lyst, energi og skapertrang.

Følelsen av at en evig lang sommer ligger foran oss. Tanken på at man skal tusle i vannkanten og kjenne vannet rundt tærne. Lyden av båter som skvulper i vannet. Barna som løper leende rundt i hagen, eller har det morsomt i hengekøyen. Sene kvelder ute. Sommer, sol og bare føtter i gresset. Jeg velger å se lyst på det, så får vi tidsnok se hvordan sommeren i realiteten blir.

5 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei...blir det ferie på dere i Frankrike..skal jeg love at dere ikke blir skuffet. Men selvfølgelig er det avhengi av hvor man havner. Du spurte meg om tips. Vi får vår del har som sagt falt helt for Ste.Maxime...som jeg har skrevet om i bloggen min. Der ligger også en link til ei som har oversikt over utleie av leil.osv.
Hvorfor vi velger riveraen fremfor Provence..er at her får vi begge deler. Vi bor ved stranden i en liten og sjarmerende by...men ønsker vi å besøke f.eks.Cannes-Nice osv. er det kun en times biltur unna. Det samme er favorittbyen Aix-en-Provence...som ligger i hjerte av Provence;o)
Nyyydelige bilder som alltid her inne hos deg. Klem fra M-L

Hulda sa...

Nydelige bilder! Så skjønn den var den røde krakken din. Mange flotte bilder du har tatt. :) Jeg ser også lyst på det! ;)

LIVS LYST sa...

Tusen takk for noen utrolig søte og gode ord inne i bloggen min her om dagen. Jeg måtte inn og si TAKK jeg ... ;O)

Ha en fiiiin dag!
Klem fra Liv

Tonerose sa...

Det er så sant som det er sagt! :o) Jeg gleder meg stort til sommeren, drømmen om drivhus blir forhåpentlig en realitet - også tror jeg at det blir en deilig sommer!!

Nyyydelige bilder du viser - som alltid! :o) Herlig den hjerte-steinen din er!

Flotte funn du har fått tak i forresten, så søt liten krakk!

Ønsker deg en VIDUNDERLIG helg!!

Unknown sa...

Hei vennen :),
skal dere til Frankrike i sommer (jrf Ms kommentar)? Jeg har jo mitt andre hjem der... lengter.
Ellers nærmer det seg bryllup her, annerledes enn jeg tenkte i utgangspunktet, men jeg er så fornøyd! 6 dager igjen.. sånn ca.
Ønsker deg en deilig søndag i hagen din!
Klem