torsdag 1. april 2010

Jeg har ommøblert dagligstuen

Foto: Nooria

I dag har vi kost oss sammen med ungene. Jeg har bakt sjokoldademuffins med dem, og vi har alle vært på sykkeltur (det vil si, ikke alle av oss har syklet, men sykling var målet og alle koste seg ;-).  Han her koste seg veldig med sølepyttene!

Foto: Nooriamannen

Før påske gjorde jeg en liten ommøblering i dagligstuen, og det har jeg lyst til å vise dere. Før jeg ommøblerte så det slik ut:

Etter at jeg erstattet sofabordet med den gamle kista Nooriamannen arvet etter sine besteforeldre, og snudde om på sofaene ser det nå slik ut:

Resterende foto i innlegget: Nooria

Her koser vi oss masse, nå som vi har ferie :-).

Sofaen til høyre kjøpte jeg for 400 kr på et lokalt bruktmarked som drives av Kiwanis.

PS! Frøene jeg sådde for få dager siden gjør jobben sin. I dag har to av frøene fra den rosa stokkrosen Hollyhock, som jeg fikk i fjor av en av damene på hagegal.no begynt å spire. Jippi, nå skal det bli rosa stokkroser i hagen min!! Pelargoniene som jeg har overvintret i garasjen ser også ut til å klare seg bra.

Vi blogges!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig det ser ut, Nooria, min venn... gleder meg stadig til å besøke deg...!
Lite blogg på fru travel for tiden, men jeg nyter livet og koser meg!
God påske!

MissMette sa...

Hørtes ut som en koselig dag :) Herlige bilder du viser... og stuen din ble rålekker. Koselig både sofa og kistebordet. Ønsker deg en fortsatt fin påske. Klem fra Mette

Tonerose sa...

SÅ herlig det bildet med søledammen!! hihi. Helt skjønn.

Så flott du har fått det i stua! (ja, det så jo nydelig ut før også da, men helt herlig nå!) Utrolig vakker kiste dere har arvet - også ekstra stas når den har en historie bak seg. Du tar så nydelige bilder, stilig med sporssene foran.

Så snill du er! Selvfølgelig tar jeg veldig gjerne imot frø! :o) Ja, jeg tror nok vi har utrolig lik stil i hagen ja - gleder meg masse til å følge bloggen din fremover. Kjempestas! Synes det er så kos med romantisk frodig hage, og det ser det ut som på bildene dine at du også synes! :o) Nydelig.

Nå har jeg akkurat sendt avgårde en bestilling på enda fler erteblomster, ble anbefalt en engelsk side som spesialiserer seg på erteblomster... Og da klarte jeg jo ikke motstå fristelsen! Er så herlig å kunne plukke inn massevis av søte buketter med erteblomster, de dufter helt himmelsk.

Ser ut som om du nyter påsken - riktig god påske videre!

Liza sa...

Her kom jeg over en blogg jeg ikke hadde sett før!
Fin er den også :)
Legger meg til som følger jeg!
Ha en fin påske videre, klem fra Liza.

AstridVU sa...

Kjempefin ble stua og kjempemisunnelig er jeg på at du er igang med frø og blomsteer og hageforberedelser! Men bare vent, plutselig er jeg på døra di for å høre om jeg kan stjele noen avleggere hist og her fra deg :) Kanskje neste år?

Fortsatt god påske, kjære du!!!

micano sa...

Kjekt å forandre litt. Det har jeg også gjort i påsken.. men kun noen små justeringer.. men jeg føler alt ble såå mye mer praktisk og flott.. hehe som en ny stue.