mandag 10. mai 2010

Endelig hvitt stakittgjerde!

Foto: lånt
I fjor satte Nooriamannen opp stakittgjerde på den ene siden av hagen vår som en avgrensning mot veien.

Foto: Nooriamannen
Han tegnet det, skar ut hvert eneste bord, avrundet bordene oppe, skråskar de nede (dryppkant) og pusset sidene. Jeg ble veldig fornøyd. I helgen fikk jeg endelig malt det, og nå er det hvitt. Jeg har lenge ønsket meg hvitt stakittgjerde og det var med glede jeg malte det.

Foto: Nooriamannen

Nå gjenstår det bare å male siste strøk, i tillegg til å lage portal over porten. Villvinene som skal klatre over portalen satte jeg ned allerede i fjor.



Drømmen er å få til denne stemningen. Det var Nooriamannen som fant dette bildet på Internett (beklager at jeg ikke vet hvor og kan oppgi kilden), og jeg kunne jo ikke være uenig. Både stokkrosene, rosa Hortensia og en Louise Odier rose er plantet, men det tar nok dessverre noen år før vi kan ta sånne bilder av gjerdet vårt.

7 kommentarer:

H elle K sa...

Nydelig. Kos deg.
Kristin

KKvinneblogger sa...

Så nydelig og idyllisk, og så flinke dere er. Har et gjerde som skulle vært malt her også, men det må vente til helsa tillater meg å gjøre det.
I mellomtiden koser jeg meg med dine bilder :)

purglede sa...

Åååååå så heldig du er. Det blir alldeles nydelig. Jeg vil og ha!!!!!
Kos deg masse med det nye gjerdet :)

Guttemamma sa...

Helt herlig!! Hvor på Nesodden bor dere??
Anette:-)

Loppe Leah sa...

Er så fint med stakittgjerde, ønsker meg det samme selv.. idyllisk:)

Sine sa...

Hei
Så koselig med kommentar inne hos meg. Bambusene tar vel et år før de kommer i skikkelig vekst, men så bare tar de helt av og vokser 30-40 cm i året. Mine er nå to meter høye. De finnes i ulike varianter, boen som kan bli opp mot 4 meter høye og noen på 2 etc. 'Jumbo' er den største, 'simba' en mindre variant. Jeg kan anbefale bambus på DET VARMESTE. De er bare helt vidunderlige. Men de må ikke stå helt tørt. Ta sjansen. De kan se litt visne ut på det kaldeste om vinteren, men så er de de første som blir grønne igjen etterpå også. Husk god gjødsel!

For et nydelig stakittgjerdet du hadde.

Landstil sa...

Så flott stakittgjerdet ble! Helt nydelig!!!

Klem Anette