torsdag 27. mai 2010

Glamorøs uke



De siste to ukene har ikke vært glamorøse hageuker i Nooriaheimen. Vi har stort sett brukt tiden på å fjerne løvetønn. Den knall gule gjesten oversvømmer alltid hagen på denne tiden av våren, hvor jeg er opptatt av å plante ut, lage nye bed og utvikle nye løsninger, og ikke er motivert til vedlikehold og kjedelig luking. Vel... i år måtte vi gjøre et grep, og selv Nooriamannen har engasjert seg. Riktignok er det vel så mye et vitenskapelig prosjekt for han som et estetisk prosjekt ;-). Jeg er glad for engasjementet uansett :-).



I helgen fikk jeg endelig lysegrått gulv på verandaen. Se så fint det ble (ja og så flink Nooriamannen er da)! Jeg har så smått begynt å innrede utestuen, men det gjenstår en hel del. Bildet av kosekroken er tatt i fjor, og i år skal det altså bli minst like koselig.




Til slutt må jeg bare si at jeg har blitt så begeistret for å så direkte ute i bedene. Det gror jo som bare det jo! Nå har jeg Cosmos og Erteblomst på gang. Senere i dag skal jeg så flere sorter. Spennende!
Jeg ser frem til å få en rustikk, nostalgisk og litt vill hage. Som Vivian og Lonnie beskriver den i siste utgave av Jeanne d'Arc Living Magasin: Det er det estetiske som er i høysetet. Hagen skal appellere til alle sanser. Det er viktig at man hele tiden møter nye opplevelser, nye dufter og nye betagende syn (oversatt til norsk).

Ha en deilig mai uke! Snart er det juni og tid for peonblomstring :-).
Foto: Nooriamannen

3 kommentarer:

Line sa...

Så flott det blir med malt gulv ute!
Deilig tid vi er inne i nå...løvetann eller ikke ;)..

Kos deg med planting og spiring!

Min stil sa...

Hei hei. Det blir sikkert helt supert.
Ha en strålende dag.
:) Susanne

Hverdagen vår sa...

usj ja de gule er iherdige, har noen sånne vi og...
Håper dere får en fin helg også og at solen vil vise seg for oss-

klem fra Eli