tirsdag 30. mars 2010

Om å leve i nuet

Det er vanskelig å leve i nuet når solen gir energi og skaperlyst... og samtidig avdekker hage og hus med potensiale for virksomme hender.

Hovedaktiviteten i dag har vært svært tilfredstillende! Vi har begynt på en lenge påkrevd prosess med å organisere loftet i garasjen. Dette er blant annet en forutsetning for å frigjøre det som har vært kontor (inne i huset altså) til soverom for et av barna (vi får ikke helt bestemt oss for hvem av dem ;-). Vi har planer om å selge mye av det vi ryddet på et garasjesalg senere i vår/sommer (Noen som trenger babyutstyr?).

Innimellom sniker jeg meg til å dukke ned i et av de fire (!!) hagebladene Nooriamannen har kjøpt til meg de siste to dagene. Åhh, så vakker hagen min skal bli! Når bare snøen forsvinner, hendene får virke og våren får gjort sin del!

Fortsatt god påskeuke!

5 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Nydelig bilder. God påske:) Lena

Tonerose sa...

nydelig blogg du har!! Her kommer jeg nok gjerne innom igjen!

Så gøy at du har lyst til å støpe - jeg gleder meg til å se bilder! Selv har jeg store planer for våren/sommeren, har så lyst til å støpe benk etc!!

hmm.. babyutstyr? :o)

Nydelige bilder du legger ut, og så fint du setter de sammen. Flink er du! Så heldig du er, som har mann som kjøper hageblader til deg, imponerende! :o) Spennende å se hva du vil gjøre i hagen - jeg synes det er så stas å styre på ute i hagen; har nå laget damm i hagen vår etc - det er så avslappende og godt å styre på ute.

Gleder meg til å titte litt mer rundt på bloggen din, kanskje har du alt lagt ut blider fra hagen din også. :o)

Riktig god påske til deg og dine!

Tonerose sa...

Så koselig at du tittet på dammen jeg lagde. Om du scanner gjennom bildene under temaet "damm" ser du litt mer hvordan dammen er blitt nå som den har fått en sesong på seg. Har fjernet murstein og erstattet med heller - mye smartere! :o)

http://itoneroseshage.blogspot.com/search/label/Damm

Ja, vi har nok en del av babyutstyret - tenker å kjøpe oss leikegrind som man kan "åpne" og bruke som grind - men det skal vel godt gjøres om det er sånn du har stående!! :o)

Nå har jeg kost meg masse inne på bloggen din, men herlige hagebilder fra i fjor sommer. Så lekkert du har det! herlig med bla jernsengen :o) Lekkert! Når det gjelder blomstereng nekter jeg å tro at det tar 50 år! Men jeg hadde gjort som deg, strødd utover frø med eng-blanding - og hakket/gravd bort gressmatten så mange steder jeg orket. Om du feks bestiller frø fra impecta.se (er meget mulig der du bestiller) blir det også mye rimeligere enn fra hagesenterene. Husk å bestille for under 200,- igomed at det er fra utlandet.

Herlige blogg du har, jeg kan lett masse bruke mye tid her inne ja! :o)

Stor klem!

Skogland sa...

Det er vel bare vinterens siste krampetrekning nå! For jeg har faktisk oppdaget at den første snøklokken er på vei opp av jorda! *bliiid*
Ønsker deg en riktig GOD PÅSKE!! klem fra meg

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som dere har nok av prosjekter :) Det har vi her også, men det hører med.

Ønsker deg en fin påske videre. Hilsen Margrethe